Forbes Israel Logo

אובמה: מדובר בפיגוע טרור. איננו יודעים מי ביצע אותו ומה היה המניע

יום לאחר שני הפיצוצים בקו הסיום של מרתון בוסטון, וארה"ב דורשת תשובות, ופרטים, לגבי הסיבה למעשה וזהות המבצעים. נשיא ארה"ב נשא נאום קצר לאומה ואמר כי האירוע הוא אירוע טרור, מאחר ש"כל פגיעה באזרחים חפים מפשע היא פעולת טרור".

"כרגע תודרכתי בין השאר על ידי ראש ה-FBI לגבי הפיצוצים במרתון בבוסטון. אנחנו ממשיכים לנקוט בכל האמצעים כדי להגיב לאירועים. זה היה מעשה פחדני, ולפי מה שאנחנו יודעים כעת, מדובר בפעולת טרור. בכל פעם שישנה פגיעה באזרחים, מדובר בטרור", אמר אובמה.

נשיא ארה"ב הבהיר כי עדיין לא הושגה פריצת דרך בנוגע לזהות המפגעים: "איננו יודעים מי ביצע את הפיצוצים או למה, אם הייתה זו יוזמה אינדבידואלית או חלק מארגון, ואת זה אנחנו מנסים לברר. אנחנו נגלה מי פגע באזרחינו ונביא אותם לדין. כשנדע יותר פרטים, ניידע את הציבור".

"זה היה מעשה פחדני". נשיא ארה"ב ברק אובמה | צילום: רויטרס

לאחר מכן החמיא אובמה לטיפול המהיר של המשטרה וכוחות הרפואה בפצועים: "אזרחי ארה"ב מסרבים להיות תחת טרור. אתמול היו הרבה אירועים של גבורה ושל אהבה. הרבה מקרים בהם אנשים הצילו חיים, בכמה מבתי החולים בטובים בעולם. כמרים שפתחו את שעריהם, ואזרחי בוסטון שפתחו את ביתיהם בפני מי שנזקק לכך. כך אנחנו מגיבים לרשע. באופן לא אנוכי ולא מבוהל". לבסוף פנה אובמה לאזרחים וביקש: "אם אתם רואים משהו חשוד, דברו". 

רשת SKY דיווחה מוקדם יותר כי מטוס בשדה התעופה לוגאן בבוסטון קורקע מסיבות בטחוניות, אם כי לא נמסרו פרטים נוספים בנושא. גם המפקח הכללי במשטרת בוסטון אד דייוויס אמר כי עדיין לא נעצרו חשודים בפיגוע, שמהווה את המתקפה הגדולה ביותר על אדמת ארה"ב מאז 11 בספטמבר 2001.

כתוצאה מהפיצוצים נהרגו שלושה בני אדם ו-176 נפצעו, 17 מהם במצב קשה מאוד. מושל מסצ'וסטס דבאל פטריק הוסיף כי פרט לשני המטענים שהתפוצצו, לא נמצאו חומרי נפץ נוספים בחיפושים שערכה המשטרה באיזור. בעל תפקיד ב-FBI אמר כי בימים הקרובים ינהגו כוחות הביטחון באיזור קו הסיום "כבזירת פשע".

זירת הפיגוע בבוסטון, כמה שעות לאחר הפיצוצים | צילום: רויטרס

אתמול ערכה משטרת בוסטון חיפוש במקום מגוריו של סטודנט מערב הסעודית שנפצע בפיצוצים, כך מסרו מקורות מכוחות הביטחון. לפי עדויותיהם, בתחילה נראה היה כי הסטודנט יוביל למציאת האחראיים למעשה, אולם לבסוף אף לא תויג כחשוד ושוחרר. 

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.