Forbes Israel Logo

אובמה: "נספק לאירופה את כל המידע שתדרוש בנוגע לפרשת הריגול"

גרמניה עושה שריר: המעצמה האירופית אמרה היום כי אם דיווחי התקשורת על ריגול רחב היקף של ארה"ב אחר האיחוד האירופי נכונים, זו תהיה טקטיקת מלחמה-קרה שאינה מקובלת בין שותפות אשר זקוקות לאמון הדדי כדי ליצור ברית סחר טרנס-אטלנטית חדשה.

"אם יאושרו הדיווחים כי נציגים דיפלומטים של האיחוד האירופי ושל מדינות באיחוד היו תחת מעקב, נבהיר כי ריגול אחר שותפים הוא בלתי מתקבל על הדעת", אמר דובר הקנצלרית אנגלה מרקל, סטפן סיברט. "אנחנו כבר לא במלחמה הקרה".

בעקבות הדברים, אמר היום נשאי ארה"ב ברק אובמה כי כל שירות מודיעין בעולם, כולל אלה של מדינות אירופה, מנסה להבין מה קורה בבירות מסביב לעולם באמצעים שאינם תמיד התקשורת הגלויה.

עם זאת, הוסיף הנשיא האמריקאי כי המדינה תספק לעמיתותיה באירופה את כל המידע שיבקשו בנוגע להאשמות בריגול.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

לפי סיברט, בברלין הופתעו בהדיווחים והבהירו את עמדתם לבית הלבן, ומרקל תדבר עם נשיא ארה"ב ברק אובמה על הנושא.

הכעס בקרב בעלות בריתה של ארה"ב על החשיפה שהחלה עם ההדלפה של איש ה-CIA לשעבר אודארד סנודן הגיע לשיא בסוף השבוע, כאשר המגזין הגרמני דר שפיגל דיווח כי ה-NSA צותת לתקשורת של בכירי האיחוד האירופי בוושינגטון, בריסל ובאו"ם.


מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי אמר כי מרבית הממשלות משתמשות ב"פעילויות רבות" כדי להגן על האינטרסים שלהן. לפי דר שפיגל, ה-NSA האזין לחצי מיליון שיחות טלפון, אימיילים והודעות טקסט בגרמניה מדי חודש, הרבה יותר מאשר כל מדינה אחרת באירופה.

האיחוד האירופי דרש הסברים, ושר החוץ של גרמניה זימן את שגריר ארה"ב לדון בדיווחים, בפגישה שתתקים מאוחר יותר היום, אמרו בכירים.

פוליטיקאים באיחוד האירופי אומרים כי השיחות בין בריסל לוושינגטון בנוגע ליצירת אזור הסחר החופשי הגדול בעולם עלולות להיות בסיכון. סיברט הדגיש כי גרמניה מעוניינת בעסקה כזו, אשר תתמוך בצמיחה ותיצור עבודות בשני צידי האוקיינוס האטלנטי, אך הוסיף כי "אמון הדדי הוא דבר הכרחי במטרה להגיע להסכם. המגעים חייבים להתקיים באווירה של אמון וצריך ליצור את האווירה הזו". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.