חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אובמה: "פינינו את הריסות המשבר הכלכלי, האומה שלנו חזקה יותר"

מול בית נבחרים מלא ומריע נשא הלילה נשיא ארה"ב, ברק אובמה, את נאומו הראשון מאז הושבע לכהונה שנייה. במה שמכונה "נאום מצב האומה" שטח אובמה את משנתו הכלכלית לצד נגיעה בענייני חוץ, ובינהם גם המזרח התיכון.

"הודות למאמץ ולכוח הסבל של העם האמריקאי, ניתן לדווח על התקדמות רבה", פתח הנשיא. "לאחר שנים של מיתון, העסקים שלנו יצרו למעלה מ-6 מיליון מקומות עבודה חדשים. אנחנו קונים יותר מכוניות אמריקאיות, שוק הדיור שלנו מתרפא, והצרכנים והחולים, נהנים מהגנות חזקות יותר מאשר אי פעם. יחד, פינינו את ההריסות של משבר, ואנו יכולים לומר בביטחון שמצב האומה שלנו חזק יותר".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"אבל אנחנו מתכנסים כאן בידיעה שישנם עדיין מיליוני אמריקאים שעובדים קשה ומסירותם עדיין אינה מתוגמלת כראוי", המשיך אובמה. "יותר מדי אנשים עדיין לא יכולים למצוא עבודה במשרה מלאה. רווחי התאגידים זינקו לשיאים של כל הזמנים – אבל יותר מעשור שהשכר וההכנסות כמעט ולא השתנו. זה המשימה של הדור שלנו, אם כן, כדי להניע את המנוע האמיתי של הצמיחה הכלכלית של אמריקה – מעמד ביניים משגשג".

אובמה נואם בקונגרס, הלילה | צילום: רויטרס

אובמה התייחס כאמור גם למצב במזרח התיכון ולניסוי הגרעיני שערכה אתמול צפון קוריאה: "האתגרים שלנו אינם מסתיימים באל קאעידה", אמר הנשיא. "אמריקה תמשיך להוביל את המאמץ למניעת ההפצה של הנשק המסוכן ביותר בעולם. המשטר בצפון קוריאה צריך לדעת שישיג ביטחון ושגשוג רק על ידי עמידה בהתחייבויות הבינלאומיות שלו. פרובוקציות מהסוג שראינו אתמול בלילה רק תבודדנה אותו עוד יותר, וביחד עם בנות בריתנו נוביל את העולם בנקיטת פעולה תקיפה בתגובה לאיומים אלה".

"כמו כן, מנהיגי איראן חייבים להכיר בכך שעכשיו זה הזמן לפתרון דיפלומטי", הוסיף אובמה, "משום שהקואליציה עומדת מאוחדת בדרישה שתעמוד בהתחייבויות שלה, ואנחנו נעשה את מה שצריך כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני. נמשיך להוביל את המאמץ העולמי למנוע מנשק גרעיני ליפול לידיים הלא הנכונות". אובמה התייחס לביקורו הקרוב בישראל: "נעמוד בנחישות לצד ישראל במאמציה להשיג ביטחון ושלום בר קיימא. נמשיך גם במאמצים להביא לנפילת משטר אסד". 

אובמה הוסיף ונגע בנושאי המלחמה באפגניסטן, והבטיח כי יחזיר כמות גדולה של חיילים הביתה. הוא סיפר כי הוא שוקד על חוקים חדשים בנושאי החזקת נשק, והתייחס גם להתקפות הסייבר על ארה"ב, המאבק בשינויי האקלים ועתיד האנרגיה בארה"ב. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן