Forbes Israel Logo

אובמה רותח: "לא אנהל מו"מ לפני העלאת תקרת החוב"

נשיא ארה"ב ברק אובמה הדגיש הלילה בפני מנהיגי הקונגרס כי לא ינהל משא ומתן עם הרפובליקנים בנוגע להשבתת השירותים הפדרליים ובנוגע העלאת תקרת החוב של ארה"ב.

לאחר יותר משעה של שיחות בבית הלבן שלא הובילו לפריצת דרך, פרסם הבית הלבן הצהרה ומסר כי אובמה ממשיך לקוות ש"השכל ישר יגבר" בנוגע לתקציב. "הנשיא הבהיר למנהיגי בית הנבחרים כי הוא לא הולך לנהל משא ומתן לגבי הצורך לפעול לפתיחתם מחדש של השירותים הממשלתיים המושבתים או להעלות את תקרת החוב כדי לכסות את הנזקים שהקונגרס גרם", אמרו בבית הלבן.

אובמה קיים שיחות בחדר הסגלגל עם יו"ר בית הנבחרים, הרפובליקני ג'ון ביינר, מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, מנהיג הרוב בסנאט, הארי ריד, ומנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים, ננסי פלוסי. היה זה המשא ומתן פנים אל הפנים הראשון שלהם מאז השבתת הממשל ביום שלישי.

אובמה (מימין) עם מנהיג בית הנבחרים, ג'ון ביינר | צילום: רויטרס

הרפובליקנים דורשים שאובמה יסכים להפסיק את המימון או יעכב את יישום חוק הבריאות, בתמורה להסכמתם לאישור הצעדים שיובילו לסיום השבתת הממשל. בנוסף להשבתה, ארצות הברית עומדת בפני הגעה לתקרת החוב שלה ב-17 באוקטובר, אלא אם כן הקונגרס יסכים להעלות את תקרת ההלוואות בארה"ב.

"בית הנבחרים יכול היה לפעול היום לפתוח מחדש את השירותים הממשלתיים ולעצור את הפגיעה שגורמת ההשבתה למשק ולמשפחות בכל רחבי הארץ", אמרו בבית הלבן. "הנשיא ממשיך לקוות שהשכל ישר יגבר, וכי הקונגרס לא רק יעשה את העבודה שלו כדי לפתוח מחדש את שירותי הממשל, אלא גם יפעל כדי לשלם את הנזקים שגרם וימנע מהאומה ברירת מחדל הרסנית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.