Forbes Israel Logo

אוטומטית לגמרי: מסעדה חדשה בברלין מציגה קונספט עתידני

לפני שלושה חודשים נפתחה לה מסעדה חדשה ברובע מיטה (Mitte) בברלין שנועדה לשמש בעיקר את הסטארטאפיסטים ואנשי העסקים באזור, כשהרעיון המרכזי שלה הוא חיסכון מקסימלי בזמן. בביקור שערכנו גילינו מסעדה שאומצה במהירות על ידי העובדים באזור, עם מנות טעימות במחיר סביר יחסית ותחושה שקפצנו לביקור קצר בעתיד. עם זאת, יש משהו קצת מנוכר בתהליך שמנתק לחלוטין אינטרקציה עם בני אדם.

"המון זמן הולך לאיבוד כשניגשים לאכול במסעדה", אומר אחד מהמייסדים של המיזם החדש "Data Kitchen", "בערב עם חברים או במהלך בילוי אנחנו פחות לחוצים, אבל באמצע יום עבודה אנחנו רוצים הרבה פעמים להגיע ולאכול, בלי להמתין שיתפנה לנו שולחן, שהמלצר ישים לב שאנחנו שם, שנקבל תפריט, שנעיין בו, שהמלצר יגש שוב ויקח הזמנה, שהמטבח יתחיל להכין את המנה ואחר כך כשנבקש חשבון נקווה שיתייחסו אלינו מהר ושנסיים לשלם".

המנה תחכה בתא האוכל עם השם שלכם | צילום: יוטיוב

תהליך ההזמנה ב-Data Kitchen פשוט למדי: מורידים אפליקציה או ניגשים לאתר של המסעדה ובוחרים את המנה שרוצים ואת המועד הספציפי בשבוע שבו אנחנו רוצים שהיא תהיה מוכנה עבורנו. אם הזמנו את המנה ל-13:00 בצהריים ביום שני, כשנגיע אליה ימתינו לנו 20 תאי אוכל עם מסך וידיאו חצי שקוף, כזה שמאפשר לראות את המנה בצד אחד ואת השם שלנו בצד שני. בזמן שאנחנו במסעדה מפעילים את האפליקציה, וזו תורה לנו בדיוק לאיזה תא לגשת באמצעות אנימציה חביבה למדי שצובעת את כל התאים באפור פרט לתא שלנו. התא שלנו כאמור כולל גם את השם שלנו ובלחיצת כפתור אחת הוא נפתח וניתן להוציא את המנה ולהתיישב לאכול.

כדי שהמנה תהיה חמה וטעימה, היא תמתין בתא במשך 5 דקות בלבד. אם איחרתם, התא ירוקן והמנה תעבור חזרה למטבח, שם תמתין עוד כמה דקות ולא מעבר. אתם יכולים כבר להבין את הבעייתיות של הקונספט הזה כשמדובר במנטליות ים תיכונית. כששאלנו את בעל המסעדה כמה פעמים קרה שמישהו איחר למנה שלו הוא סיפר לנו שבמשך 3 חודשי הפעילות של המסעדה הוזמנו עד כה 5,000 מנות, אבל רק 4 אנשים איחרו לאסוף בזמן. אנחנו מעריכים שבישראל המספר היה מעט שונה.

מה קורה אם הזמנתי מנה ומשהו לא תקין בה, מה קורה אם בא לי פתאום קינוח? במסעדה תמצאו כמובן מלצרים, בריסטות ועובדי מטבח והיא פועלת באופן חלקי גם כמסעדה רגילה לאנשים שהגיעו לבקר ולא הכירו את הקונספט הייחודי שלה. אם יש בעיה יהיה למי לפנות, אך הזמנת מנות מתבצעת דרך האפליקציה. רוצים קינוח? הפעילו את האפליקציה, בחרו את המנה המועדפת, ציינו אם אתם רוצים אותה באופן מיידי, בעוד חמש או עשר דקות והיא תגיע בדיוק בזמן שתקבעו אליכם. עניין התשלום כמובן לא יגזול לכם ולו דקה אחת, שכן פרטי האשראי שלכם מוזנים לאפליקציה והכל משולם מראש.

אם תרצו להזמין מנה נוספת – תוכלו לעשות זאת רק דרך האפליקציה | צילום: יוטיוב

טעים? יקר?

ובכן, המנות היו טעימות, אבל די סטנדרטיות לאזור. אל תחפשו שם מנות ייחודיות, כי המסעדה מותאמת לחך המקומי. בנוגע למחירים – ביחס למנות, לאווירה הכללית, ולעובדה שהשף עבד קודם במסעדה בעלת כוכב מישלן, הם בהחלט סבירים. הנה הצצה קלה למחירים של חלק מהמנות:

ניוקי אספרגוס עם גבינת עזים – 8.5 יורו
מרק עדשים ולחם קלוי – 6.5 יורו
בשר צלוי עם ירקות שורש ורוטב ירוק – 13 יורו
כוס יין לבן (סובניון בלאן) 4.90 יורו
קפה הפוך 3.60 יורו

מומלץ?

למי שעובד באזור הרי שמדובר בקונספט מעולה שבהחלט יכול לחסוך לא מעט זמן. מבחינה תיירותית ומאחר שמדובר במקום שנמצא באזור מרכזי למדי בברלין שווה אולי לנסות. המסעדה ממוקמת בשכונת מואביט ברובע מיטה בעיר, אזור שכולל אגב הרבה מקומות אחרים ומומלצים למי שמחפש מה לאכול.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

דור מדפסות התלת מימד החדש של Ultimaker נחת בישראל

מכשיר ישראלי שרוצה לשמור לכם על הגב סוחף את קיקסארטר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.