Forbes Israel Logo

אופטימיות מתוחה באירופה: המשקיעים מחכים להודעה על הרחבה כמותית מפי דראגי היום

היום יודיע הבנק האירופי המרכזי על החלטת הריבית החודשית שלו ועיני המשקיעים נשואות אל יו"ר הבנק מריו דראגי בציפיה כי יכריז על הרחבה כמותית ויזרים כסף זול לעידוד גוש האירו בניסיון להימנע מכניסה למיתון.

בבית ההשקעות יוטרייד אומרים הבוקר כי רמות השיא של המדדים באירופה מנותקות לחלוטין מהמצב הכלכלי השורר באירופה ואת עיקר האופטימיות שואבים המשקיעים מהציפייה לצעדים שינקוט דראגי.

דראגי. יעשה הכל כדי למנוע כניסה למיתון בגוש האירו | צילום: מתוך ויקיפדיה

"הנתונים הכלכליים של אירופה לא מעודדים בלשון המעטה", מבהיר אלעד סלומון מיוטרייד. "האינפלציה באירופה עומדת על 0.3% בלבד, בטחון הצרכנים נמצא בירידה מתמדת כאשר בחודש האחרון נמדדה רמת שפל חדשה סביב 11.6%-, רמת האבטלה בגוש האירופאי נמצאת ברמה גבוהה מאוד סביב 11.5% ללא שיפור בשנה האחרונה. מדדי הייצור נמצאים בירידה כאשר מדד ה-PMI האחרון נמדד על שיעור של 50.1% (שיעור נמוך מ-50% מבטא התכווצות של השווקים), גם קצב הצמיחה של התוצר הגולמי בגוש האירופאי עומד על שיעור של 0.2% בלבד".

"המדדים באירופה צפויים לרשום שיאים חדשים לאחר התקופה האחרונה שבה קיימת ירידה חדה בתנודתיות במסחר בבורסות של אירופה. על פי מידת תפיסת האופטימיות של המשקיעים את הצהרתו הצפויה של דרגי, כך יינתן האות למהלך עליות בשוק האירופי שיתודלקו מכסף נזיל בכמות מאסיבית שיזרום לשווקים". בשבועות הקרובים, מעריך סלומון, מדד הדאקס הגרמני יחצה את רמת 10,000 הנקודות בשבועות הקרובים. בהתאם, היורו ימשיך להיחלש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן