חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אוקלהומה: לפחות 91 הרוגים בסופת טורנדו, אובמה: אזור אסון

סופת טורנדו עצומה (ברוחב כ-3 קילומטרים) הכתה הלילה (ג') בעיר מור שבאוקלהומה, ארצות הברית, והרגה לפחות 91 אנשים כשהרסה עשרות בתים, ערמה מכוניות זו על גבי זו ולכדה עשרות ילדים מתחת להריסות בית ספר.

20 מתוך 91 ההרוגים שאותרו ולפחות 45 מתוך 230 האנשים שנפצעו הם ילדים. שירות מזג האוויר האמריקאי דירג את הטורנדו ברמה 4, השנייה הכי חזקה על פי מדד פוג'יטה. על פי הקטגוריה הזו, הסופה נעה במהירות של 320 קילומטרים בשעה. מדובר בסופת הטורנדו הקטלנית ביותר שהכתה בארה"ב מאז הסופה שהכתה בג'ופלין שבמיזורי לפני שנתיים והרגה 161 אנשים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

נשיא ארה"ב ברק אובמה הכריז על אזור אסון באוקלהומה, והורה על סיוע פדרלי לרשויות המקומיות במאמצי החילוץ וההצלה. צוותי חילוץ והצלה פעלו נגד השעון בעוד השמש שקעה כדי לחלץ נפגעים, והמשיכו את החיפוש אחר קורבנות בין ההריסות גם עם רדת החשיכה וכשברקע הסופה ממשיכה להשתולל במדינות סמוכות.

צילום: רויטרס

הבית הלבן מסר כי הנשיא אובמה שוחח בטלפון עם מושלת אוקלהומה מרי פאלין, וכי הסיוע הפדרלי כולל מענקים לאכלוס זמני של נפגעי הסופה, תיקון בתים שנהרסו ורכוש שלא בוטח.

אחד מבתי הספר היסודיים בעיר ספג פגיעה ישירה וקרס, וצוותי חילוץ והצלה חיפשו כל הלילה אחרי כ-24 ילדים נעדרים. העיר מור, המונה כ-50,000 תושבים, נראית כמו עיי חורבות כאשר בכל מקום מפוזרים שברי הריסות, האורות ברחובות כבו ובתים שלמים נעלמו כלא היו. בין הבניינים שספגו פגיעות ישירות יש בית ספר יסודי נוסף ובית חולים.

"חשבנו שאנחנו מתים כי היינו הסתתרנו במרתף, אבל הדלת שלו נתלשה על ידי הסופה וספגנו פגיעות משברים ושברי זכוכית", סיפר הניצול ריקי סטובר בעת שחיפש אחר חפציו בין מה שהיה פעם ביתו.

סינדי כריסטופר הייתה בעבודה ונסעה לאסוף את בנה ממעון יום כששמעה את אזהרת הטורנדו. אחרי שאספה את בנה לביתה, היא נאלצה לברוח כשהבחינה שסופת הטורנדו עושה את דרכה אליה. "נהגתי הכי מהר שיכולתי והצלחתי לברוח מהסופה", אמרה כריסטופר.

שירות מזג האוויר התריע את אנשי אוקלהומה כ-16 דקות לפני שהטורנדו היכה בשעה 15:01 (שעון מקומי), זמן ארוך יותר מהממוצע להתראה כזו שמפורסמת בדרך כלל כ-10 דקות לפני שהסופה פוגשת את הקרקע. ההתראה שודרגה להודעת חירום כ-5 דקות לפני שהסופה הכתה בעיר מור.

רשות התעופה הפדרלית הכריזה זמנית על איזור אסור לטיסה מעל העיר שנפגעה, כאשר רק לכלי טיס שעסקו בחילוץ והצלה אושר לשהות באוויר. גם המשמר הלאומי הוזעק כדי לסייע בפעולות החילוץ וההצלה.

הסופה הענקית הכתה בשיא עונת הטורנדו בארה"ב, כאשר סופות נוספות צפויות לפגוע במדינה בתקופה הקרובה. ביום ראשון הרגו סופו טורנדו שני אנשים ופצעו 39 נוספים באוקלהומה.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן