חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אור ירוק: תרופה מקנביס לאפילפסית ילדים עברה עוד שלב בניסוי בארה"ב

במשך שנים נחשבה חברת GW Pharmaceuticals כאחת מהחברות היחידות המחזיקות במאגר מריחואנה לגיטימי בתוך השוק המשולהב של "מניות החשיש". השבוע סיפקה החברה הבריטית למשקיעים הוכחה נוספת לכך שאלו הם אכן פני הדברים.

GW Pharmaceuticals דיווחה שהתרופה הקנבינואידית שפיתחה, אפידולקס (Epidolex), נמצאה במחקר שנערך על 120 חולים כמפחיתה התקפים בקרב ילדים הסובלים מזן נדיר ומתיש של אפילפסיה. מניות החברה נסקו לנוכח החדשות, ועלו ב-130% ביום שני האחרון, לרמה של 88.94 דולר למניה.

בתוך ים של חברות מפוקפקות הנסחרות בארצות הברית בפומבי ומנסות לייצר הון משינויים בחקיקה המאפשרים שימוש במריחואנה לצרכים רפואיים, ואפילו למטרות פנאי, GW Pharmaceuticals מצליחה לבלוט – בזכות מאמציה הרציניים לפתח תרופה המבוססת על מריחואנה למספר מחלות. היא נוכחת בשוק האמריקאי כבר שנים, והיא רשומה בנאסד"ק. היא משווקת את התרופה Sativex לטיפול בסימפטומים של טרשת נפוצה, ומתנהלים כעת עוד ארבעה ניסויים שלה המצויים בשלב מאוחר עבור תרופה לזנים חמורים של אפילפסיה.

Fotolia :עוד ניסוי מוצלח – תרופה קנבינואידית לטיפול באפילפסייה בילדים | צילום

האפידולקס פותחה על מנת לתת מענה לתסמונת דארווט, שהיא סוג של אפילפסיית ילדים שפוגעת בתינוקות בדרך כלל עוד לפני יום הולדתם הראשון. השבוע, לאחר השלב השלישי של הניסוי, נמסר כי חולים שמקבלים את התרופה – פורמולה נוזלית של תמצית CBD טהורה במיוחד, אחד מהחומרים הפעילים בקנביס – חוו ירידה חציונית מובהקת סטטיסטית של 39% בהתקפי העוויתות שלהם במהלך חודש ימים, לעומת קיטון של 13% שחל בקרב מי שנטלו פלצבו. החברה מסרה כי היא תעשה מהלכים נוספים בכדי להשיג את אישור ה-FDA לתרופה, שעשויה להיות תרופת המרשם הראשונה בארצות הברית המופקת ממריחואנה.

"תוצאותיו של הניסוי הזה חשובות ומרגשות מאוד, משום שהן מהוות הוכחה ראשונה המבוססת על ניסוי מבוקר בפלצבו לכך ששימוש בתרופות מבוססות קנביס בקרב ילדים שחולים בתסמונת דראווט הוא גם בטוח וגם יעיל", אומרת אורין דבינסקי בהצהרה מטעם GW Pharmaceuticals, רופאה במרכז לחקר האפילפסיה בבית החולים האוניברסיטאי New York University Langone Medical Center. "המידע שנצבר מהניסוי מדגים שאפידולקס מספקת הפחתות קליניות חשובות בתדירות ההתקפים, לצד בטיחות מתקבלת על הדעת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן