Forbes Israel Logo

אושר לקריאה שנייה ושלישית: התקציב יידחה ל-30 ביולי

אישור תקציב המדינה יידחה ב-135 ימים עד ה-30 ביולי – כך אישרה היום ועדת הכספים. התיקון לחוק יעלה כעת לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. אישור התקציב בממשלה, קודם לכן, יידחה לכל היותר בעוד 85 יום, מה שיותיר 45 ימי דיוני תקציב בכנסת.

דחיית המועדים נעשית באמצעות הוראת שעה, המתקנת את חוק יסוד תקציב המדינה. על פי החוק, בשנים רגילות הממשלה תניח על שולחן הכנסת את הצעת התקציב לא יאוחר מ-60 יום לפני תחילת שנת כספים. דבר זה איננו רלוונטי לשנת בחירות ואישור התקציב צריך להיעשות בתוך 45 יום מרגע כינון הממשלה, אלא שעל פי ועדת הכספים, מצב כזה לא מותיר זמן מספיק לקיום דיון בהצעת התקציב.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

חד שנתי או דו שנתי? שטייניץ ולפיד | צילום: מרק ישראל סלם

יו"ר ועדת הכספים היוצא, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הודיע בפתח הישיבה כי ההארכה אושרה בהסכמת האופוזיציה, לאחר שאמש הגיעו נציגי הצדדים להסכמה, שהסעיפים הנוגעים לתקציב דו-שנתי יוסרו מהצעת החוק הנוכחית וכי הוראת השעה שתתקן את חוק היסוד תכלול התייחסות למועדי אישור התקציב בלבד.

"בטרם נבחרתי לשמש יו"ר ועדה באופן זמני, הבהרתי שאסכים לאשר מועדים חדשים לאישור התקציב, עקב הבחירות וכינון הממשלה, אך משנודע לי כי יחד עם הבקשה לאישור מועדים חדשים הוכנסו עניינים הנוגעים לתקציב דו-שנתי, הודעתי כי לכך אני מתנגד. בסופו של דבר הגענו להסכמה והוועדה נדרשת לאשר רק את עניין המועדים החדשים, תוך השארת 50 יום לדיוני תקציב בכנסת" אמר גפני. גפני הוסיף כי "מדובר בתקציב שיכלול קיצוץ גדול מאוד ויש לאפשר לכנסת זמן סביר לדיוני תקציב".

אתמול הודיע יאיר לפיד על ביטולו של דיון בכנסת בנושא התקציב הדו-שנתי. לפיד נימק את בקשתו בכך שקודם לקיום הדיון הוא מבקש ללמוד את הנושא. מזכירות הכנסת נענתה לבקשה ואכן הדיון לא התקיים.

התקציב הדו-שנתי גובש בהנהלת משרד האוצר ואומץ על ידי השר הקודם יובל שטיניץ. עמדתו של לפיד ביחס לתקציב הדו שנתי עדיין לא נאמרה, אבל קיים ספק רב באשר ליכולתו לשנות את מתווה התקציב ולעבור לתקציב חד שנתי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.