חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אחד העם: אי.די.בי צנחה ב-8.6%; אל על נפלה ב-8.4%

יומו הראשון של שבוע המסחר בבורסה בתל אביב ננעל אחר הצהריים ביציבות עם נטייה קלה לירידות, כאשר במוקד פניית נציגות ונאמני סדרות האג"ח של אי.די.בי פתוח לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להבראת החברה, ביטול הסדר החוב של לאומי וחברת גנדן של נוחי דנקנר, השולטת באי.די.בי, ואישור הסכם "שמים פתוחים" והשביתה שפרצה בחברות התעופה הישראליות. מחזור המסחר היה נמוך ועמד על 692 מיליון שקל.

מדד ת"א 25 נסחר סביב רמות הפתיחה, ות"א 100 איבד 0.2% מערכו. מדד הבנקים נחלש ב-0.5% ומדד הנפט והגז איבד 0.5% מערכו. מדד התקשורת התחזק ב-1.1% כשמניית סלקום התחזקה ב-2.7% ופרטנר הוסיפה גם היא 2.7% לערכה.

כשמחוץ למשרדים מפגינים עובדי חברות התעופה הישראליות, אישרה היום מליאת הממשלה את הסכם "השמיים הפתוחים" ברוב של 16 תומכים מול 3 מתנגדים. ההסכם אמור להגביר את התחרות בתחום התעופה ולהביא לירידות מחירים בענף. האישור התקבל למרות השביתה שפרצה הבוקר בחברות הישראליות, ולמרות איומי ההסתדרות כי תשבית את נתב"ג אם ההסכם יאושר. מניית אל על איבדה היום 8.4% מערכה.

נוחי דנקנר | צילום: סיון פרג'

לאחר שביום שישי הודיע לאומי כי הוא נסוג סופית מהסדר החוב עם אי.די.בי, לפיו יימחקו 150 מיליון שקל מחובו של דנקנר לבנק, הגישו הבוקר נציגות ונאמני סדרות האג"ח של אי.די.בי פתוח לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להבראת החברה. הנציגות והנאמנים, המייצגים את בעלי האג"ח, שכלפיהם חוב מצטבר של כ-3.8 מיליארד שקל, גורסים כי החברה חדלת פרעון, וכי על מנת למנוע הידרדרות נוספת במצבם של נושי החברה, מתבקש בית המשפט לאשר תוכנית הבראה כוללת לשיקום החברה.

"ללא שינוי בהתנהלות ובמבנה ההון, לא ניתן להציל את כספי החוסכים", נאמר בבקשה שהגישה הנציגות לבית המשפט. "ההנהלה מתכחשת למצבם הקשה של החברה ושל נושיה". מניית החברה האם של אי.די.בי פתוח, אי.די.בי אחזקות, נפלה היום ב-8.6%. 

עוד עמד על סדר היום חוק הריכוזיות, אשר ימשיך להיות מקודם גם בקדנציה הנוכחית – כך החליטה היום הממשלה בישיבתה השבועית. למעשה, אישרה הממשלה דין רציפות על הצעת החוק לקידום התחרות, הליך טכני המאפשר לכנסת חדשה להמשיך הליכי חקיקה שהכנסת הקודמת לא השלימה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן