Forbes Israel Logo

אחד העם: הבורסה נעלה את השבוע בעליות

הבורסה באחד העם ננעלה היום במגמה חיובית על רקע פרסום דו"ח התמ"ג החיובי בארה"ב לפיו כלכלת ארצות הברית צמחה ברבעון השלישי של השנה ב-2.8%, שיעור גבוה מהתחזיות שהעריכו צמיחה של כ-2%. וכן הודעת הבנק המרכזי האירופי על הורדת הריבית בגוש האירו ב-0.25%.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.4%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.6% ומדד הבנקים ירד ב-0.1%. מדד התקשורת נסגר ללא שינוי, מדד הטכנולוגיה התחזק ב-1.1% ומדד הנפט והגז עלה ב-0.5%. מדד הנדל"ן עלה ב-0.5%.

צילום: אהוד כהנים

בצהריים הודיע הבנק המרכזי של אירופה על הורדת הריבית בגוש האירו ברבע אחוז לרמה של 0.25%. על אף ההאטה המשמעותית באינפלציה, העומדת על 0.7%, לעומת יעד של 2%, צפו רוב האנליסטים כי נגיד הבנק, מריו דרגי, ישאיר את הריבית ברמתה הקודמת. בתגובה, עברו בורסות אירופה לעליות ושער היורו צנח אל מול הדולר והשקל.

מניית בזק ירדה ב-0.2% לאחר פרסום דוחותיה הכספיים של החברה, לפיהם ירדו הכנסותיה ברבעון השלישי ב-3.8%, לצד עליה של 31.3% ברווח הנקי. מניית בבילון המשיכה גם היום להסחר בתנודתיות ועלתה בכ-6%.

אתמול פרסמה הבורסה נתוני סיכום על החודש החולף, לפיהם נרשם שיא של שנתיים במחזורי המסחר באוקטובר. מחזור המסחר היומי במניות עמד בממוצע על 1.45 מיליארד שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.