חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אחד העם: המסחר ננעל בירידות. הגרעון התקציבי הצטמצם ל-3% מהתוצר

המסחר באחד העם ננעל היום בירידות שערים, זאת על אף פתיח החיובית בוול סטריט העליות בבורסות אסיה.בסוף השבוע התפרסמו נתוני המאקרו חיוביים בארה"ב, וכעת ההערכות הן כי הבנק הפדרלי יחל בצמצום ההרחבה הכמותית כבר החודש.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.5%, ת"א 100 איבד 0.3% מערכו, ומדד התקשורת ירד ב-1.3%. מדד הבנקים, מדד הנדל"ן ומדד הטכנולוגיה ננעלו סביב רמות הפתיחה. מדד הנפט וגז ירד ב-1%, בעיקר עקב הודעת השותפות ב"לוויתן" על דחיית פיתוח המאגר בשנה.

האוצר פרסם היום נתונים אודות הגרעון התקציבי של הממשלה, לפיהם עמד הגרעון בחודש החולף על כ-700 מיליון שקל בלבד. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים החולפים עמד על כ-19 מיליארד שקל, נמוך בהרבה מהתקופה המקבילהאשתקד, אז עמד הגרעון המצטבר על 26.2 מיליאר דקל. עוד עולה מהנתונים כי בנובמבר השנה חלה עליה של 74% בגביית מיסים משוק ההון לעומת נובמבר בשנה שעברה, זאת בשל העליות המתמשכות בבורסה.

בהודעה ששיגרו לבורסה כתבו אבנר (1.9%-), דלק קידוחים (1.4%-) ורציו כי "בין היתר לאור העלויות הגבוהות הכרוכות בשינוע אסדת קידוח לאזורנו, ולאור העובדה שטרם גובשו ואושרו במועד זה תכניות לקידוחים נוספים באזור, אין בכוונתה לשנע את אוניית הקידוח Atwood Advantage לישראל בעת הזו לשם ביצוע קידוח יחיד". 

צילום: אהוד כוהנים

אמש הסתיימה פרשת השליטה בקונצרן איי.די.בי. שמנייתו צנחה היום בכ-18%. קבוצת אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה קיבלה את הרוב הדרוש של 75% באסיפת ממחזיקי אגרות החוב. בית המשפט עדיין צריך לאשר את ההחלטה באופן סופי, אולם נראה כי ההחלטה תאושר ונוחי דנקנר יאבד סופית את השליטה בתאגיד הענק. 

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר: "הדולר-שקל שבר בשבוע שעבר מתחת לרמה הקריטית של 3.50 וישנה סבירות גבוהה להאצה של הירידה. בשוק ימתינו לראות האם בנק ישראל יבחר להתערב בצומת קריטי זה, כדי לבלום את הירידה ואת הצניחה לשפל חדש מתחת לשפל של ספטמבר, אז כזכור התערב בנק ישראל באופן מסיבי".

הדולר נחלש בשבוע החולף לא רק מול השקל אלא מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם, וזאת למרות נתוני התעסוקה החיוביים שפורסמו בשישי והיו אמורים דווקא לחזק את הדולר, מאחר שהם הגבירו את הסבירות לכך שהבנק הפדרלי יתחיל בצמצום ההרחבה מוקדם מן הצפוי. השבוע שורה של חברי פד צפויים לשאת דברים ולהתייחס להשלכות של השיפור הכלכלי על המדיניות המרחיבה של הבנק. איתותים על צמצום אמורים לחזק את הדולר, למול המטבעות בעולם וגם למול השקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן