חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אחד העם: המסחר ננעל בעליות שערים נאות. מדד הבנקים זינק ב-2.9%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בעליות שערים, זאת לאחר נעילה שלילית אתמול. ברקע, פתיחה חיובית בוול סטריט, נתון מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר, שפורסם אתמול, וירד ב-0.4%, בהתאם לצפי, וישיבת הפד ביום רביעי, שצפויה להודיע על צמצום רכישת האג"חים לפחות בחודשים הקרובים, אם לא מיד.

מדד ת"א 25 עלה ב-1%, מדד ת"א 100 הוסיף גם הוא 1% לערכו, ומדד הבנקים זינק ב-2.9%. מדד התקשורת ירד ב-1.6%, מדד הטכנולוגיה הוסיף 0.9% לערכו, מדד הנדל"ן התחזק ב-1.2% ומדד הנפט והגז עלה ב-1.8%.

צילום: אהוד כהנים

חברת ביוליין טפסה היום ב-17% לאחר שדיווחה על תוצאות מבטיחות בניסוי הקליני שלב II בתרופת ה-BL-8040 לטיפול בלוקמה מילואידית חריפה (AML).

בקרן המטבע הבין לאומית מזהירים היום את ישראל כי סביבה של ריבית נמוכה עלולה להזין עליות נוספות במחירי הדיור. אם הם אכן ימשיכו להאמיר, "ראוי להדק עוד יותר את האמצעים המקרו-יציבותיים, ובפרט אלה שמגבילים ישירות את גודל המשכנתאות ואת הסיכון הטמון בהן. יש לשקול בנוסף העלאה זמנית של מס הרכישה על דירה שלא למגורים.

ביום רביעי יתכנס הבנק הפדרלי לישיבת המדיניות האחרונה של השנה, אשר עשויה להתברר כישיבה דרמטית שתשפיע על המגמות בשוק ב-2014. ב-FXCM ישראל מעריכים כי "הבנק יודיע כבר השבוע על צמצום ראשון בהיקף רכישות האג"ח, או לפחות יצהיר על הכוונה לבצע זאת בחודשים הקרובים. אם כך יקרה, הדבר צפוי לאושש את הדולר".

עוד מוסיפים שם, כי "בארבעת החודשים האחרונים חל שיפור ממשי ומעל המצופה בשוק התעסוקה בארצות הברית, לפחות ברמת הנתונים המספריים. שיעור האבטלה ירד ל-7.0% ובכל אחד מהחודשים נוצרו סביב 200 אלף מקומות עבודה חדשים. מאחר שנתוני התעסוקה הם הברומטר המרכזי המכתיב את מדיניות הפד, הלכו ורווחו הספקולציות בשוק כי הבנק הפדרלי יבצע מוקדם מן המצופה צמצום בהיקף ההרחבה הכמותית. במקביל, בשבועות האחרונים שמענו יותר ויותר חברי פד המתבטאים ואומרים כי בשלו התנאים לביצוע צמצום בהיקף ההרחבה הכמותית, אולם הסבירות לכך עדיין נמוכה".

החלטת הריבית של בנק ישראל בסוף החודש תלויה בהחלטתו של הבנק המרכזי האמריקאי. על פי הכלכלן הראשי של מיטב דש, "אילו ה- FED יתחיל לצמצם את הרכישות, הסיכוי להורדת ריבית נוספת ע"י בנק ישראל יפחת מאוד. במקרה שהרכישות ימשכו, המדד הנמוך, השקל החזק ורגיעה בשוק הנדל"ן עשויים לגרום לעוד הורדה בריבית, אך להערכתנו הסיכויים לכך נמוכים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן