Forbes Israel Logo

אחד העם: מסכים אדומים עם הנעילה. טבע עלתה ב-4% לאחר פרסום התחזיות ל-2014

הבורסה באחד העם נסגרה בירידות שערים חדות, לאחר הסגירה השלילית אתמול ועל רקע המשך העליות בוול סטריט, שמסרבת להיבהל מתחילת צמצום ההרחבה הכמותית הנראה כהולך ומתקרב.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.6%, מדד ת"א 100 ירד ב-1%, ומדד הבנקים נחלש ב-1% גם הוא. מדד התקשורת ירד ב-1.6%, מדד הטכנולוגיה איבד 1% מערכו, מדד הנדל"ן נחלש ב-2.1% ומדד נפט והגז נפל ב-2.8%.

הכנסת אישרה אתמול בערב בקריאה שנייה ושלישית את חוק הריכוזיות, שמטרתו הגברת התחרות הענפית והפחתת הריכוזיות הכלל-משקית באמצעות פישוט המבנה של הקבוצות העסקיות הפועלות בישראל וביזור השליטה במשק. במרכז החוק הגבלת השליטה בקבוצה עסקית לשליטה בשתי שכבות פירמידיאליות לכל היותר.

צילום: אהוד כהנים

72 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, איש לא התנגד וח"כ אחד נמנע. על פי החוק, יצומצמו השכבות בפירמידה של החברות העסקיות, יופרדו החזקות הריאליות והפיננסיות, וכן יוכנסו שיקולי תחרותיות בהקצאת רישיונות והפרטות של המדינה.

נגיד בנק ישראל לשעבר, סטנלי פישר טען אתמול בוועידת ישראל לעסקים כי מצב המשק טוב ורמת התעסוקה גבוהה, ואין לצפות מבנק ישראל להשתמש בריבית כדי להציל את שוק הדיור, משום שהדבר עלול לפגוע בתעסוקה.

לעומת זאת, רבים במשק מפנים היום את עיניהם אל בנק ישראל בציפייה כי יתערב במסחר במט"ח ויפעל למיתון ירידת ערך הדולר מול השקל. שער הדולר המשיך להתדרדר אתמול עם פתיחת שבוע המסחר, והגיע אל 3.48 שקלים. "השבירה מתחת לרף של 3.50, ומתחת לגבול התחתון של הטווח מאז אוקטובר, שמטה למעשה את הקרקע מתחת לצמד השקל-דולר ויצרה מומנטום שלילי חזק", אומרים הבוקר ב-FXCM ישראל. "בנק ישראל לא יוכל לעמוד מנגד לנוכח צניחת שער החליפין לרמות המסוכנות לייצוא. השאלה אם הוא יעשה זאת לפני הירידה מתחת ל-3.473, רמת השפל של ספטמבר, או מתחת לכך".

חברת טבע פרסמה היום את התחזיות שלה לשנת 2014, עם ובלי המשך הפטנט על הקופקסון בתרחיש הראשון, אם יושק קופקסון גנרי, החברה צופה כי הרווח למניה יירד ל-4.2-4.5 דולר. זאת, לעומת רווח של כ-5 דולר למניה הצפוי השנה. במידה ולא יושק קופקסון גנרי בשנה הבאה, החברה צופה רווח של 4.8-5.1 דולר למניה. בעקבות התחזיות עלתה מניית טבע ב-4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.