Forbes Israel Logo

אחד העם ננעלה ביציבות בעקבות הפתיחה השלילית בוול סטריט

המסחר בת"א התנהל במהלך רוב היום במגמה חיובית אך ננעל ביציבות בעקבות פתיחה שלילת בוול סטירט שהגיבה לנתונים מאכזבים של מדד מנהלי הרכש במגזר הייצרני.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ננעלו סביב רמות הפתיחה. מדד הבנקים הוסיף לערכו 0.3%. מדד התקשורת נחלש ב-0.5%, לעומתו התחזק מדד הנדל"ן ב-0.2% ומדד הנפט והגז ננעל ללא שינוי.

שבוע המסחר יהיה קצר מן הרדיל, כאשר מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר באחד העם בעקבות ציון חג השבועות. באירופה ובארה"ב דווקא יתקיימו השבוע שני אירועי מפתח אשר יכתיבו את המסחר בדולר-שקל ובאירו-שקל. באירופה, הבנק האירופי המרכזי צפוי להודיע את החלטת הריבית לחודש הקרוב, ובארצות הברית יפורסם דוח התעסוקה החודשי.

צילום: אהוד כהנים

בנק דיסקונט מכר אמש כ-5% ממניות הבנק הבינלאומי שברשותו. בעסקה נמכרו מניות הבינלאומי בהנחה של כ-2.5% ממחיר השוק, משמע ב-55.8 שקל עבור מניה. 

בבית ההשקעות FXCM ציינו הבוקר כי "האירו-שקל בסכנת שבירה מתחת 4.70 אם הבנק האירופי יוריד את הריבית". על פי ההערכות הרווחות בשוק, ועל סמך ההתבטאויות והרמיזות באחרונה מצד בכירים בבנק, לרבות הנשיא דראגי, הבנק צפוי להוריד את הריבית ברבע אחוז ל-0.50%, זאת על רקע האינפלציה הנמוכה וההאטה בקצב הצמיחה באזור. אם הבנק אכן יבצע את הורדת הריבית וירמוז על צעדים מרחיבים נוספים, האירו צפוי להיחלש ביתר שאת. מנגד, אם הבנק יפתיע ולא יודיע על הורדת ריבית, האירו צפוי לתקן בחדות כלפי מעלה.

 


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.