חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אחד העם ננעלה בעליות: אי.די.בי יציבה, אפריקה קפצה ב-5.7%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים רקע המגמה החיובית בוול סטריט אמש והדיונים על תקציב המדינה לשנת 2013-2014. אמש הושגה התקדמות בין שר האוצר יאיר לפיד ליו"ר ההסתדרות עופר עיני וקטן החשש להכרזה על סכסוך עבודה במשק.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.8%, ת"א 100 רושם עלייה של 0.8% ומדד הבנקים קפץ ב-1.8%. מניות התקשורת מזנקות ב-1% מדד הנדל"ן עלה ב-1.1%.

"משקיף חיצוני לא מבהיל אותי, יהיה בסדר", כך אמר היום לפורבס בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי נוחי דנקנר לאחר החלטת בית המשפט למנות את עו"ד חגי אולמן למשקיף חיצוני בעל סמכויות נרחבות באי.די.בי ואת אייל גבאי כמומחה כלכלי בחברה. באי.די.בי הביעו שביעות רצון מההחלטה, אשר משאירה את השליטה בחברה בידיו של דנקנר, אשר הוסיף: "אני לא מכיר עוד חברה בישראל חזקה ושקופה כמונו".

בארץ, התחייב אמש איש העסקים אדוארדו אלשטיין בפני מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות להעביר לחברה 57 מיליון דולר במסגרת הסכם ישיר ומחייב. בתום פגישה בין נציגי האג"ח לנציגי החברה ואלשטיין סוכם כי איש העסקים יעביר טיוטת הסכם בין החברה שבשליטת אלשטיין לבין אי.די.בי אחזקות, ואשר על פיה תתחייב קבוצת אלשטיין להזרמה של 57 מיליון דולר ישירות לאי.די.בי אחזקות במסגרת הנפקת זכויות שתבצע החברה.

צילום: אהוד כהנים

מהנציגות נמסר כי מחזיקי האג"ח וכן המומחה מטעם בית המשפט, איל גבאי, סבורים כי מדובר בהתחייבות כבדה וממשית, אשר יש בה בכדי להעיד על רצינות והיתכנות של הפקדת הכספים על ידי אלשטיין לאחר החתימה על הסדר החוב.

שר האוצר יאיר לפיד ויו"ר ההסתדרות עופר עיני נועדו הלילה לפגישה ממושכת. בפגישה, שהתנהלה לדברי אנשי ההסתדרות באוירה חיובית, הושגה התקדמות במגעים בין הצדדים וקטן החשש כי בהסתדרות יכריזו על סכסוך עבודה במשק.

אתמול נראה כי עיני עובר מאיומים למעשים, כשהודיע שיכנס את הגורמים המוסמכים בהסתדרות לדון באפשרות להכריז על סכסוך עבודה במשק במחאה על הגזירות הצפויות בתקציב 2013-2014. עיני מסר כי ייפגש עם ועדת התיאום של ההסתדרות האחראית על הכרזת סכסוכי העבודה, עם הנהגת ההסתדרות ובית נבחרי ההסתדרות. אם יוחלט על הכרזה על סכסוך עבודה כללי תשבית ההסתדרות את המשק תוך שבועיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן