Forbes Israel Logo

אחד העם נסגרה בעליות שערים; פלוריסטם זינקה 15%

הבורסה בתל אביב סגרה את יום המסחר בעליות שערים, לאחר הירידות של אתמול.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.3%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.6% ומדד הבנקים ירד ב-0.1%. מדד התקשורת עלה ב-1%, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.8% ומדד הנפט והגז הוסיף לערכו 0.8%.

מניית פלוריסטם, שצנחה אתמול בכ-15%, בציפייה לפרסום דו"ח תוצאות ניסוי שלה, החזירה היום את כל שאיבדה, לאחר שהתברר כי מדובר בתוצאות חיוביות בניסוי הקליני שלב 1-2 לבירור היעילות והבטיחות של שימוש בתאי גזע. החברה מפתחת שיטות טיפול חדשות לפגיעות שרירים, העושות שימוש בתאי גזע מן השיליה. מנכ"ל פלוריסטם, זמי אמרמן אמר כי "מדובר בניסוי חשוב, לא רק עבור פלוריסטם אלא לתעשיית תאי הגזע בכלל".

גם מניית חברת טבע עלתה היום בשיעור של2%, לאחר שפורסם כי החברה הישראלית תרכוש את חברת נופאת האמריקאית ב-144 מיליון דולר. חברת נופאת' מייצרת מדבקות לטיפול במיגרנות, והיא כרגע החברה היחידה בארה"ב שקיבלה אצת אישור ה-FDA לשווק את התרופה בצורה הזו.

צילום: אהוד כהנים

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים כתב היום כי "על הרקע הדיווחים כי בנק ישראל מתכוון להגדיל את היקף השקעתו במניות ל-12% מ-8% ניתן להסיק שבנק ישראל צופה ששיעורי הריבית הנמוכים עשויים להמשיך להתקיים לאורך זמן. בנק ישראל דיווח לאחרונה כי בשנת 2013 הפסיד כ-1.9 מיליארד שקל – הוצאה שברובה נבעה מפערי הריביות אותם נדרש לשלם על השקלים לעומת הריבית הנמוכה אותה הוא מקבל על יתרות המטבע. ייתכן כי הבנק שם יעדו במניות המחלקות דיבידנד וצפויות לספק את המקור למימון פערי הריביות שבין השקל למטבעות הרזרבה שברשותו."

"בסביבה בה חברות ענק מחלקות לאורך שנים דיבידנד בשיעור הגבוה משמעותית משערי הריבית, ניהול זהיר ויעיל של תיק ההשקעות של בנק ישראל, יוכל לשפר את צד ההכנסות אולם מחייב משנה זהירות לאור הסיכון הכרוך בהשקעה זו", הסביר פריימן.

באשר למסחר במט"ח אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל כי "הדולר-שקל נסחר ביום המסחר הראשון של השבוע כמעט ללא שינוי, כאשר הוא מדשדש באזור 3.485. מבחינה טכנית ניתן לזהות היווצרותה של תבנית משולש, המלמדת על אי החלטיות של השוק – מצד אחד, אנחנו לא רואים מומנטום ממשי כלפי מעלה ומאידך הצמד נותר יציב ולא צונח לשפל חדש. פריצה מעל 3.50 או שבירה מתחת ל-3.475 עשויה לייצר מומנטום לאחד הכיוונים."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.