Forbes Israel Logo

אחד העם נסגרה בעליות שערים. IDB צללה יותר מ-50%

הבורסה באחד העם נפתחה היום בעליות שערים על רקע הנעילה המעורבת אתמול בתל אביב והסגירה השלילית של וול סטריט, לאחר פרסום נתוני מאקרו מאכזבים. כעת מחכים בארץ ובעולם לפרסום נתוני התעסוקה בארה"ב ביום שישי, אשר עשויים לקבוע את קצב המשך צמצום ההרחבה הכמותית של הפד.

בתל אביב מדד ת"א 25 עלה ב-0.7%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.9% ומדד הבנקים התחזק ב1.2%. מדד התקשורת עלה ב-1.6%, מדד הנדל"ן הוסיף 0.8% לערכו ומדד הנפט והגז התחזק ב-2.2%.

סאגת IDB לא נגמרת: אתמול המניה רשמה זינוק של 25%, ואילו היום המניה התרסקה ביותר מ-50%. כל זה קורה ביום שאחרי החלטת השופט אורנשטיין להעביר באופן רשמי את השליטה בקונצרן מידיו של דנקנר לידיהם של אלשטיין ובן משה.



צילום: אהוד כהנים

"הצמיחה אצלנו היתה הרבה יותר גבוהה לעומת המדינות המפותחות וכך גם צפויה להיות בשנים הקרובות. בשנים 2013-2014, שיעור הצמיחה יעמוד על כ- 3.3%, אך בניכוי התרומה מהפקת הגז, מעט פחות", כך אמרה אתמול נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, בהופעה ראשונה מול וועדת הכספים בכנסת. עוד הוסיפה פלוג כי "אם התקציב ינוהל בתוואי גירעון החוב הלאומי (3%), החוב צפוי לרדת ל- 68%. כמו כן ציינה הנגידה כי המערכת הבנקאית איתנה, אך נדרש לחזק את הלימות ההון והנזילות. "רמת היעילות התפעולית נמוכה בהשוואה בינ"ל ונדרשים צעדי התייעלות, כולל צמצום הוצאות השכר ואיזון מנגנוני התגמול."
באשר לערך השקל טענה פלוג כי בניגוד לדעה הרווחת, התחזקותו לא צפויה לפגוע בייצוא.

"ראוי כי בנק ישראל והאוצר בהנהגת ראש הממשלה יפעלו בנחישות ובעקביות לעידוד היצוא. השימוש בשער החליפין הוא משום טיפול תומך ולא מענה תרופתי מרפא כל פגע. הורדת שער הריבית בסביבה עתירת מימון תסייע הן לצמצום הפעילות הספקולטיבית והן למימון התעשייה," אמר הבוקר יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל אמרו כי המומנטום החיובי שנוצר בעקבות התערבותו בשבוע שעבר של בנק ישראל נבלם לפי שעה והצמד לא הצליח להתבסס מעל רף 3.50, מה ששוב מציב את הצמד בסיכון. "רק עלייה מעל 3.50 ו-3.52 עשויה לסמן מפנה בתנועה של הצמד. כל עוד הצמד מתחת לרמות הללו, הסיכון לירידה לשפל חדש גבוה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.