Forbes Israel Logo

אחד העם סוגרת יום ירוק: ת"א 25 זינק ב- 1.6%

יום המסחר בבורסה בתל אביב נסגר בעליות שערים ברוב המדדים על רקע העליות באירופה וציפיות המשקיעים להרחבת הפעילות המונטרית של הבנקים הגדולים בעולם במסגרת המאבק במיתון הגלובלי.

מדד ת"א 25 טיפס ב-1.6%, ת"א 100 הוסיף 1.47% לערכו. מדדי הנפט והגז והבנקים מחקו לקראת סוף היום את העליות וסגרו אותו קרוב לרמות הפתיחה; מדד הטכנולוגיה עלה ב-2.4% ומדד הבלוטק 50 ב-2%. מניית מלאנוקס רשמה זינוק נוסף של 8.67%, והשלימה עלייה של 240% מתחילת השנה, כשכלל פיננסים מעלים את מחיר היעד למניה ל-140 דולר.

ביום חמישי הודיע נשיא הבנק המרכזי באיחוד האירופי, מריו דראגי על כך שהבנק מוכן "לעשות הכל" על מנת להציל את היורו ורמז על רכישת אג"ח ספרדיות ואיטלקיות נוספות, למחרת יצאו קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל ונשיא צרפת, פרנסואה הולנד בהודעה משותפת דומה והתחייבו גם הם לעשות כל שניתן כדי להציל את עתידו הכלכלי של גוש היורו. דיווחים בנוגע לכך שממשלת האיחוד והבנק המרכזי מתכוננים להרחבת הפעילות שלהם במסגרת הניסיונות להוציא את ספרד ואיטליה ממשבר החוב אליהן נקלעו. 

הדברים האופטימיים של מנהיגי אירופה השפיעו על הבורסות ביבשת. לונדון, פריז ופרנקפורט רושמות כולן היום עליות של 0.5-1%, ומדד יורוסטוק 50 רושם עלייה של למעלה מ-1%.

בזירה המקומית צפויה הממשלה לאשר את הגזירות הכלכליות החדשות. התוכנית הכלכלית, שהגו ראש הממשלה,בנימין נתניהו ושר האוצר, יובל שטייניץ כוללת העלאת המע"מ ב-1% וכן העלאת מס ההכנסה ב-1% למשתכרים 8,881 שקל ומעלה. כמו כן צפוי קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה של כ-700 מיליון שקל. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.