חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אחמדינג'אד: "מוכן לטוס לחלל"; מקיין: "הוא לא בדיוק חזר משם?"

נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, אמר היום כי הוא מוכן להיות האדם הראשון שנשלח לחלל על ידי תכנית החלל של איראן. כך מדווחים כלי התקשורת באיראן.

איראן הודיעה בשבוע שעבר כי השיקה בהצלחה שיגור של קוף לחלל, אשר אף חזר לכדור הארץ בחיים. פקידים איראניים טענו כי מדובר בצעד גדול לעבר שליחת אדם לחלל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ההשקה הוסיפה לחששות המערב לגבי תכנית החלל של איראן, משום שאותה טכנולוגיה רקטית עלולה לשמש את הרפובליקה האיסלמית על מנת לשגר ראש נפץ גרעיני על גבי טיל בליסטי.

אחמדינג'אד | צילום: רויטרס

"אני מוכן להיות האדם הראשון שנשלח לחלל על ידי מדענים איראניים", אמר אחמדינג'אד במהלך תערוכת הישגי החלל של טהרן, על פי סוכנות הידיעות מהר. "שליחת יצורים חיים לחלל היא תוצאה של מאמציהם ומסירותם של אלף מדענים איראניים". אם זאת, לא ברור אם הודעתו של אחמדינג'אד, הידוע בהצהרותיו הפרובוקטיביות, הייתה רצינית. 

הפוליטיקאי האמריקאי ג'ון מקיין, לשעבר המועמד לנשיאות ארה"ב מטעם הרפובליקאים, הגיב תוך הפגנת חוש הומר מפוקפק בחשבון הטוויטר שלו: "שמעתי שאחמדינג'אד רוצה להיות האיראני הראשון בחלל", כתב, "האם הוא לא היה שם בשבוע שעבר?", רמז להודעה האירנית על שליחת קוף לחלל.

מקיין מיהר להתנצל: "הרגעו, חברים, אינכם מבינים בדיחה?", כתב לאחר שקיבל תגובות זועמות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן