Forbes Israel Logo

אחרי יום תנודתי: המסחר באחד העם ננעל בירידות שערים

המסחר בבורסה באחד העם מתנהל היום בעליות שערים על רקע הנעילה החיובית אתמול בוול סטריט, כאשר מדד הטכנולוגיה, הנאסד"ק המשיך לטפס ועלה ב-1.8%.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.1%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.2%, ומדד הבנקים ירד ב-0.3%. מדד התקשורת התחזק ב-1.3%, מדד הנדל"ן איבד 0.6% מערכו ומדד הנפט והגז איבד אף הוא 1%.

צילום: אהוד כהנים

הדולר ממשיך להיחלש בעולם ולמול השקל, וזאת לאחר שאמש הפרוטוקולים של הבנק הפדרלי ציננו לחלוטין את הציפיות להעלאת ריבית מצד הפד. ב-FXCM ישראל אומרים הבוקר כי "אם בשבועות האחרונים השווקים החלו לתמחר העלאת ריבית על הדולר, וזאת לאחר הצהרתה של ג'נט ילן כי המשך השיפור הכלכלי עשוי להביא להעלאת ריבית כבר במחצית הראשונה של 2015, הרי שאמש הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הפד גילו תמונה אחרת לגמרי. בהצבעה פה אחד חברי הבנק החליטו להסיר את יעד התעסוקה של 6.5% שהציבו בעבר כנקודת ציון להקשחת המדיניות המוניטרית, מה שמוריד מהפרק לפי שעה את האפשרות להעלאת ריבית בעתיד הקרוב למרות השיפור הכלכלי והירידה בשיעור האבטלה.

"ההחלטה הזו עשויה להגביר את הלחץ על הדולר בעולם, כאשר כבר כעת הדולר נסחר ברמות שפל. אם בימים האחרונים ראינו ניסיונות של הדולר לפרוץ מעלה, הרי שכעת יחסי הכוחות משתנים והדולר-שקל שוב בסיכון גבוה. הירידה אמש מתחת ל-3.47 מגבירה את הלחץ כלפי מטה והצמד בהחלט עשוי לעשות את דרכו כעת לעבר השפל של מרץ ב-3.445".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.