חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אחרי נאום ראש הממשלה היפני: בורסת טוקיו צנחה ב-3.8%

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בירידות שערים, בהובלת טוקיו שצנחה זה היום הרביעי ברציפות. החשש מהפסקת תוכנית ההרחבה הכמותית בארה"ב מתגבר לנוכח התבטאויות המרמזות על כך מפי בכירי הבנק הלילה. 

בורסת טוקיו ננעלה בצניחה של 3.8%, שנחאי נחלשה ב-0.4% ובבורסת הונג קונג המסחר עדיין מתקיים והבורסה מאבדת 1%.

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, חשף הלילה תוכנית חדשה אשר אמורה לסייע להתאוששות הכלכלה השלישית בגודלה בעולם לטווח הארוך. התוכנית תעודד השקעות זרות וכמו כן תשאף להביא שורה של רפורמות לשיפור תחומים כמו חקלאות ואנרגיה.

תוכנית "החץ השלישי" של אבה שואפת לעודד השקעות זרות באמצעות הקמת אזורים כלכליים מיוחדים בטוקיו ובערים גדולות אחרות ומתכננת להגדיל את היקף השקעותיה בתעשיית האנרגיה לכ-30 טריליון ין (300 מיליארד דולר), במהלך העשור הקרוב.

צילום: רויטרס

אמש אמר נשיא הבנק הפדרלי בטקסס ריצ'ארד פישר כי "הבנק המרכזי לא יכול להפעיל את ההרחבה הכמותית לנצח". לדבריו, חייבת להיות הגבלה הגיונית למאזן של הבנק. לדבריו של פישר הצטרפה אתמול גם נשיאת הבנק הפדרלי בקנזס אסתר ג'ורג' שאמרה כי הפסקת רכישת האג"ח על ידי הבנק לא תעצור לחלוטין את המדיניות המוניטרית של המוסד וכי הוא ימשיך לסייע להבראת הכלכלה.

דבריהם של הבכירים מגבירים את החשש בקרב המשקיעים בעולם מהפסקת תוכנית הרכישות של הבנק. אולם, לטוענת האנליסטים, החלטה זו תטיב עם השווקים באסיה. "המשקיעים אמנם מודאגים מהפסקת ההרחבה הכמותית אך עליהם להתמקד במצבה המשתפר של כלכלת ארה"ב ולהבין את ההשלכות החיובית של מצב זה על הייצוא מאסיה".

בתוך כך, ראש ממשלת יפן מנסה גם הוא להרגיע את חששות המשקיעים. הבוקר הבטיח שינזו אבה כי הוא מתכוון להמשיך להילחם בדיפלציה במדינה באמצעות מדיניות מוניטרית מרחיבה.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן