חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אחרי פתיחה שלילית: אחד העם נסגרה בעליות שערים

יומו האחרון של שבוע המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בעליות שערים על רקע פרסום הדוחות הכספיים החיוביים של טבע אחר הצהריים, ופתיחה שלישית של הבורסה בניו יורק.

מדד ת"א 25 עלה ב0.4%, מדד ת"א 100 הוסיף 0.3% לערכו ומדד הבנקים התחזק ב-1%. מדד הנדל"ן עלה ב-0.2%, מדד התקשורת התחזק ב-1.2% מערכו, מדד הנפט והגז רשם עליה של 0.6% ומדד הטכנולוגיה השיל 1.3%.

באסיה ננעל הבוקר המסחר בירידות: בורסת שנחאי נחלשה ב-0.9%, בורסת טוקיו איבדה 1.2% מערכה ובורסת הונג קונג נסחרה בירידה של 0.4%. באירופה נרשמת כעת מגמה שלילית: בורסת לונדון נחלשת ב-0.3%, בורסת פרנקפורט מאבדת 0.2% ובורסת פאריס רושמת ירידה של 0.1%.

אמש ננעלו המדדים המובילים בוול סטריט בירידות, שנמשכות גם כעת, על רקע הודעת הבנק הפדרלי כי ימשיך בתכנית הרכישות בסך 85 מיליארד דולר בחודש עד להתאוששות נוספת של הכלכלה האמריקאית: מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.4%, הS&P 500 נחלש ב-0.5% והנאסד"ק איבד 0.5% מערכו.

צילום: רויטרס

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, הודיעה היום לשר האוצר, יאיר לפיד, וליו"ר הוועדה לבחינת התמלוגים ממשאבי טבע, פרופ' איתן ששינסקי, כי לאור מינויה לנגידה היא מתפטרת מחברותה בוועדה ("ועדת ששינסקי 2"). ד"ר פלוג הסבירה כי תפקיד הנגידה מצריך את מירב הזמן ותשומת הלב שלה, ולכן לא תוכל להמשיך עוד לשמש כחברה בוועדה.

ד"ר פלוג ציינה כי ד"ר עדי ברנדר, ראש אגף מאקרו ומדיניות בחטיבת המחקר בבנק ישראל, ימשיך לייצג את בנק ישראל בוועדה, ולתרום להיבטים המקצועיים הנדרשים להצלחתה.

טבע פרסמה אחה"צ את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2013. הרווח הנקי של החברה ירד ב-4% ל-1.1 מיליארד דולר. עלייה של 2% נרשמה בהכנסות החברה אשר עמדו ברבעון החולף על 5.1 מיליארד דולר. ההכנסות מתרופת הקופקסון עלו ב-1% לכ-1.05 מיליארד דולר.

מניית בבילון עלתה היום ב-2% לאחר ההתקסות שלה אתמול בעקבות הודעתה כי לא תמשיך את ההתקשרות שלה עם גוגל.

רבוע כחול נדל"ן מקבוצת אלון השלימה היום את השלב המוסדי בהנפקת סדרת אג"ח חדשה, צמודת מדד, במח"מ של 7.2 שנים. במכרז למוסדיים נרשמו ביקושי יתר בהיקף של כ-540 מיליון שקל. הריבית בשלב המוסדי נקבעה על 3.3%. החברה החליטה לגייס בשלב המוסדי 120 מיליון שקל כמתוכנן, למרות הביקושים הגדולים מצד המשקיעים שעמדו על כ-450%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן