Forbes Israel Logo

אחרי 2700 שנה: ענף ההיאבקות יוצא מהמשחקים האולימפיים

ענף ההיאבקות לא יכלל יותר במשחקים האולימפיים, כך קבע אתמול הוועד האולימפי הבינלאומי. חברי הועד החליטו אתמול כי משנת 2020 יוצא הענף שלוקח חלק באולימפיאדה מאז 1896 מן האירוע. על פי חוקי הוועד יכולים נציגי הענף להציע את הצטרפותו שוב באירועים הבאים, אולם הסיכויים להחזירו קטנים היות ולא זכה לתמיכה רבה של חברי הוועד בהצבעה האחרונה. 

הוצאת ההיאבקות מן האולימפיאדה פותחת את ההשתתפות באירוע לענפים חדשים שעוד לא לקחו בו חלק. בין הענפים המתחרים על המקום הנחשק: בייסבול, סקוואש, החלקה על גלגיליות, טיפוס על קיר וווייקבורדינג.

היאבקות באולימפיאדת לונדון 2012 | צילום: רויטרס

במהלך ההצבעה של חברי הוועד נבחנה גם האפשרות להוציא מהאירוע את גם ענפי הטאקוונדו והקרב חמש מודרני, אך לבסוף הוחלט להשאירם. בנוסף החליט הוועד האולימפי להכניס לאירוע את ענפי הגולף והרוגבי. התוספות החדשות יצטרפו לאולימפיאדה החל מקיץ 2016. 

חשוב לציין כי מספר ענפי ספורט שהוצאו בעבר מן האולימפיאדה, הוחזרו מספר שנים מאוחר יותר. בין הענפים שעשו קאמבק אולימפי בעבר ניתן למצוא את טורינר הטניס ואת תחרות הקליעה בחץ וקשת. 

בישראל התחרו במסגרת קרבות ההיאבקות האולימפיים 14 מתחרים, כשהבולט ביותר היה יורי איבסייצ'יק שהגיע למקום הרביעי באולימפיאדת סידני בשנת 2000.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.