Forbes Israel Logo
סטיבן קינג. עובד על הספר הבא שישבור שיאי אימה חדשים. צילום: shutterstock
סטיבן קינג. עובד על הספר הבא שישבור שיאי אימה חדשים. צילום: shutterstock

איך הפך סטיבן קינג לאימפריית אימה ששווה מיליונים

המאסטר של מספרי הסיפורים בירך (או אולי, קילל) את העולם בתוכן מפחיד, אבל זה לא היה מסע קל. כיצד סטיבן קינג הפך לאחד מסופרי האימה הגדולים בכל הזמנים

סטיבן קינג, מלך סיפורי האימה, ידוע כאשף מספרי הסיפורים, בעיקר כאלה שיותירו אתכם אחוזי אימה וידירו שינה מעינכם. הוא הוציא ספרים רבים, כמעט כולם עובדו לסרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה שזכו להצלחה ענקית ברחבי העולם והפכו אותו למזוהה ביותר עם הג'אנר.

קינג, שנולד בפורטלנד ארה"ב וגדל עם אימו ואחיו הגדול ("אבי לא היה בתמונה"), מתאר את ילדותו כמוזרה, ש"כללה המון מעברי דירה". המשפחה סבלה מקשיים כלכליים רבים לאחר עזיבת האב ונדדה בין ערים שונות בוויסקונסין, אינדיאנה וקונטיקט.

הרווח הראשון שלו כסופר – דולר אחד – הגיע מאימו. הוא עסק בסיפורים ובכתיבתם כל שנות ילדותו ונערותו ואת סיפורו הראשון, על שוד של קבוצת נערים, פרסם בספר קומיקס. לאחר התיכון נרשם ללימודי הוראה באוניברסיטת מיין, שם כתב ופרסם את Graveyard Shift (משמרת לילה), שנמכר תמורת 200 דולר. לאחר שסיים בהצלחה את לימודיו באוניברסיטה וקיבל תעודת הוראה, לא הצליח באופן מיידי למצוא משרת הוראה פנויה, ולכן התפרנס באמצעות מכירת סיפורים קצרים למגזין מיין. רבים מהסיפורים הקצרים שכתב באותם ימים התפרסמו באוסף הסיפורים הקצרים שלו "משמרת לילה".

שבר שיאים של אימה

במסגרת הלימודים באוניברסיטה הכיר קינג את אשתו כיום, טאביתה ספרוס. טאביתה עבדה בדאנקן דונאטס וקינג עבד בעסק לניקוי יבש. בזמן הזה כבר היו להם שני ילדים. לאחר תקופה כלכלית קשה הצליח קינג למצוא עבודה כמורה לאנגלית, כשבמקביל המשיך לכתוב רומנים בכל זמן פנוי שנותר לו. בין הרומנים הראשונים שכתב היה גם "קארי", ספרו הראשון של קינג שיצא לאור ב-1974 והכניס 400 אלף דולר – סכום ששינה את חייו של קינג ומשפחתו.

קארי עובד גם לסרט שיצא לאקרנים ב-1976 וזכה להצלחה ענקית. הוא הכניס 33.8 מיליון דולר ממכירת כרטיסים, שווה ערך ל-156.8 מיליון דולר כיום. זה היה הספר הראשון, מיני רבים של קינג, ששבר שיאים של אימה ופחד. כמעט כל אחד מהם עובד לסרט קולנוע, סרט טלוויזיה או סדרת טלוויזיה, ברבים מהם הופיע קינג בתפקיד אורח, בדרך כלל כניצב.

במהלך העשור הקודם מכר קינג יותר מ-32 מיליון עותקים מספריו, כשרב-המכר הגדול ביותר הוא "11/22/63", ספר מותחן ומדע בדיוני שיצא ב-1963 ועובד לסדרת טלוויזיה בשנת 2016 על ידי רשת הכבלים Hulu.

קינג שוקד כל העת על סיפורים חדשים שיהפכו לספרים רבי-מכר ולסדרות טלוויזיה מצליחות, אבל אם אתם מתקשים להשיג את אחת מיצירותיו הבולטות, כמו "הניצוץ", "דספריישן" או "גרין מייל", אתם יכולים לבקר בעמוד הטוויטר הפעיל שלו – המחשבות הרנדומליות שהוא מפרסם שם הן בידור טהור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.