Forbes Israel Logo

איל הנפט האמריקאי הרולד האם ניצל מהגירושים היקרים בהיסטוריה

לאחר שנתיים של מאבק משפטי מר, הורה בית המשפט להרולד האם, מייסד ומנכ"ל חברת חיפושי הנפט והגז Continental Resources, לשלם לגרושתו סו אן האם סכום כולל של 995.5 מיליון דולר. האם יאלץ להעביר עד סוף השנה 320 מיליון דולר ואת השאר בתשלומים של 7 מיליון דולר כל חודש.

אך אין מה לדאוג להאם. איל ההון בן ה-68 שווה כיום כ-14 מיליארד דולר, אותם יצר מאפס, ותופס את המקום ה-24 ברשימת עשירי ארה"ב של פורבס. הוא החל לעבוד בתחנת דלק בגיל 16, לאחר מכן הפך לנהג משאית שהוביל מים אל שדות הנפט ומשם התגלגל אל עסקי שאיבת הנפט. הוא ניצל את המהפכות הטכנולוגיות בתחום הפקת הנפט והגז, הנפיק ב-2007 את Continental וראה כיצד המניה מטפסת ב-600% מאז. למעשה, עד כמה שזה נשמע הזוי, הפסיקה שמחייבת אותו בתשלום הסכום העצום היא בשורה משמחת עבורו מאחר שבית המשפט החזיק כפיקדון 20 מיליון מניות מתוך 253 מיליון המניות שלו בחברה.

הארולד האם. ישלם מיליארד דולר | צילום: David Shankbone, מתוך ויקיפדיה

עורך הדין של סו אן האם מאמין כי היא דווקא קופחה בצורה משמעותית בפסק הדין. "בדרך כלל אישה שהיתה נשואה 26 שנים, מקבלת כ-25% עד 30% מערך הנכסים המשותפים". במקרה הזה היא קיבלה רק 7%.

פסיקת בית המשפט, אשר הצילה את האם מכניסה אל ספרי ההיסטוריה כמי ששילם את פיצויי הגירושין היקרים אי פעם, היא בשורה טובה מאוד גם עבור מחזיקי המניות בחברה שחששו ממצב בו האם היה נאלץ למכור מניות על מנת לדלל את אחזקתו אל מתחת ל-50%. וכך, התואר המפוקפק נותר אצל דימיטרי רייבולובלב, "מלך הדשנים הרוסי" שנאלץ לשלם לאשתו אלנה 4.5 מיליארד דולר.

כך או כך, נראה שהאם מצטער מאוד על היום בו החליט להתחתן (או להתגרש) וכבר הודיע כי אינו מתכוון לחזור על כך שנית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.