Forbes Israel Logo

אינטל מקימה בחיפה מעבדת חדשנות ופיתוח לאינטרנט של הדברים (IoT)

אינטל הכריזה על הקמת מעבדת חדשנות ופיתוח לתחום "האינטרנט של הדברים" (IoT) במרכז הפיתוח של החברה בחיפה. המעבדה, אותה תנהל אולגה אורקנט, תהיה פתוחה לשיתופי פעולה עם חברות הזנק מקומיות, לצורך פיתוח פתרונות חדשניים בארבעה תחומים: בתים חכמים, ערים חכמות, חקלאות חכמה ותחבורה חכמה.

השקת המעבדות היא חלק ממהלך כולל של אינטל, שמטרתו למנף את החדשנות הישראלית ולהציב אותה בחוד החנית של טכנולוגיית ה-IoT. הרעיון הוא לשלב בין הפלטפורמות המתקדמות שאינטל מפתחת ובין החזון הטכנולוגי של יזמים ישראלים, ליצירת מערכות שיעצבו את פני העתיד.

IoT נחשב לאחד התחומים המתפתחים והמבוקשים ביותר בעולם ההייטק בשנים האחרונות. הרעיון מאחורי "האינטרנט של הדברים" הוא להפוך כל חפץ במרחב, משעון ועד מערכות תחבורה בין-לאומיות, ל"חכם", מחובר ומתקשר עם חפצים אחרים, על מנת לייצר מכל חפץ מידע בעל ערך ולאפשר ניטור ושליטה מרחוק.

"המעבדה תאפשר לאינטל לחבור לסטארט-אפים המפתחים פתרונות IOT ולהציע להם סיוע בפיתוח על בסיס ארכיטקטורת IoT של אינטל", הסביר גיא בר נר, מנהל השיווק והמכירות ומנהל הפעילות של 'האינטרנט של הדברים' בישראל. "המעבדה תאפשר גם להראות לציבור הרחב, בהם לקוחות, ספקים, שותפים וחברות היי-טק ישראליות את הפתרונות שיש לאינטל ושותפיה בתחום ה-IoT".

מימין לשמאל: אולמונט סמית' (Ulmont Smith, VP sales and marketing group, Technical Enablement group), גיא בר נר, מנהל שיווק ומכירות, אינטל ישראל, לואיז סמרטון (Louise Summerton, EMEA Ecosystem Sales Director) | צילום: יואב דיקשטיין

"ישנן מאות חברות סטארט-אפ ישראליות העוסקות בתחום ה-IoT. אנחנו מאמינים שפוטנציאל הצמיחה והגדילה של שוק 'האינטרנט של הדברים' בישראל רחוק ממיצוי ואנחנו מצפים לעבוד עם חברות מקומיות ושותפים כדי להפוך את העולם לחכם יותר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן