Forbes Israel Logo

אינטל תשקיע מיליארדים ותשדרג את המפעל בקרית גת

חברת אינטל הודיעה היום (ד') כי היא מתכננת לשדרג את המפעל בקרית גת. החברה אמרה כי תגיש לממשלה את התכנית לשדרוג המפעל. בשלב זה אינטל איננה מוסרת פרטים אודות תוכנית ההשקעות לשדרוג המפעל, כולל זמנים, עלויות וסוג השדרוג הטכנולוגי.

אינטל ישראל הוקמה ב-1974 ומעסיקה בישראל קצת פחות מרבבת עובדים בארבעה מרכזי פיתוח ושני מפעלי ייצור.

על פי הודעת החברה, במהלך 40 השנים האחרונות השקיעה אינטל 10.8 מיליארד דולר במפעלי הייצור ומרכזי הפיתוח בישראל. כמו כן במהלך 40 שנות פעילותה בישראל אינטל ייצאה בהיקף של 35 מיליארד דולר. היקף ההוצאה של אינטל במשק הישראלי מסתכם כיום בכמיליארד דולר לשנה ובסך הכל כעשרה מיליארד דולר בעשור האחרון.

בשנת 2013 היקף הרכש הגומלין הישיר של אינטל מספקים ישראלים הסתכם ב-847 מיליון דולר. מאז שנת 2006 היקף הרכש הגומלין של אינטל מספקים ישראלים הסתכם ב-5.8 מיליארד דולר. כיום אינטל מבצעת רכש גומלין מ-1,000 ספקים ישראלים.


"מרבית הייצוא של אינטל הגיע מישראל".מקסין פסברג | צילום: ישראל הדרי

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא אינטל העולמית, אמרה על ההחלטה להגיש תוכנית השקעות לשדרוג מפעל אינטל קרית גת: "במהלך 40 השנים האחרונות היקף היצוא של אינטל הסתכם ב-35 מיליארד דולר, מרביתו הגיע ממפעלי ההייצור של אינטל בקריית גת וירושלים. במהלך 2013 זכה מפעל אינטל קריית גת בפרס האיכות היוקרתי של אינטל, ה- Intel Quality Award, על ביצועים מיוחדים. אינטל מחוייבת להמשיך ברצף ההישגים האיכותיים כתוצאה מהפעילות בקריית גת".

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר ההודעה כי ישראל היא מוקד טכנולוגיה עולמית, והשקעה בה מניבה רווחים הן למשקיעים והן לאזרחי מדינת ישראל. נתניהו קרא לחברות בינלאומיות נוספות להגדיל השקעתן בישראל. 

שר האוצר, יאיר לפיד, בירך גם הוא על הודעת אינטל אודות ההחלטה להגביר את ההשקעה בקריית גת ואמר: ״נמשיך לפעול לקידום ההשקעות בתעשיות המפותחות במדינת ישראל, זו היא הבעת אמון בכלכלה הישראלית. השקעות אלו ייצרו עוד אלפי מקומות עבודה במעגל הראשון ועשרות אלפי מקומות עבודה במעגל השני, למעמד הביניים הישראלי״.

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר שהחדשות הן מתנת יום הולדת למדינה. לדבריו, מדובר בהשקעה של 20 מיליארד שקל וכי אינטל תישאר בישראל עד שנת 2030 לפחות. "זאת בשורה חשובה לפריפריה, לתעסוקה, לחינוך ולקידמה של ישראל מול העולם. זאת גם בשורה ציונית", אמר בנט.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן