Forbes Israel Logo

איפה תרצו לגור? דירוג איכות החיים ב-230 ערים בעולם

אחת ההחלטות הפיננסיות החשובות ביותר בחיים היא בנוגע למקום המגורים. עיר המגורים תשפיע רבות על הוצאות המחיה של אדם, על ההזדמנויות הכלכליות שפרוסות בפניו וכמובן על איכות החיים שיקבל ביחס למצבו הכלכלי. החברה הגדולה בעולם לייעוץ במשאבי אנוש, מרסר, פרסמה בפעם ה-18 סקר שסוקר את איכות החיים בערים ברחבי העולם. המטרה של הסקר היא לעזור למעסיקים לתגמל את עובדיהם בצורה הולמת על עבודות מסביב לעולם.


וינה. הראשונה ברשימה, לצד ערים אירופאיות רבות | צילום: fotolia

השולטות ברשימה הן ערים אירופאיות, כאשר וינה בירת אוסטריה ניצבת בראשה בפעם השביעית ברצף. אחריה נמצאות ציריך שבשוויץ, אוקלנד שבניו זילנד, מינכן שבגרמניה וונקובר שבקנדה. בעשירייה הפותחת של הרשימה נמצאות שבע ערים מערב אירופאיות. דיסלדורף ופרנקפורט שבגרמניה הגיעו למקומות השישי והשביעי בהתאמה. ז'נבה שבשוויץ הגיעה למקום השמיני, ובמקום התשיעי ניצבת קופנהגן בירת דנמרק.

תל אביב נמצאת הרחק מהעשירייה הפותחת וממוקמת במקום ה-104 (מתוך 230 ערים מדורגות) ברשימה, מיד אחרי ג'והור באהרו שבמלזיה. מעליה ניתן למצוא את דובאי שמדורגת במקום ה-75, אבו דאבי במקום ה-81. בייג'ינג ועמאן השכנה הירדנית נמצאות מתחת לתל אביב ברשימה, במקומות ה-118 ו-120 בהתאמה. בתחתית הרשימה מדורגות בנגי בירת הרפובליקה המרכז אפריקאית ובגדד שחותמת את הדירוג.


תל אביב ניצבת במקום ה-104, אחרי דובאי ואבו דאבי | צילום: fotolia

על מנת לקבוע את הדירוג מעריכה מרסר את תנאי המגורים בערים השונות על פי 39 פרמטרים שכוללים מצב פוליטי וחברתי, שירותי הבנקים, שינויים רגולטוריים, זמינות מדיה ורמת הצנזורה שלה. עוד נבדקים רמת שירותי הבריאות, בתי הספר והחינוך, שירותים ציבוריים ותחבורה ציבורית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן