חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אירופה בוערת: מפגינים ביוון ניסו לפגוע בדיפלומט גרמני

המהומות ביוון נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה ממשיכות זה היום השני ברציפות. כ-250 עובדי מפעל בסלוניקי הפגינו הבוקר במחאה על צעדי הצנע המונהגים במדינה. מספר עובדים פרצו לפגישה של נציגי ממשל עם דיפלומטים גרמנים וניסו לתקוף את אחד המשתתפים. המשטרה הגיבה לירי גז מדמיע ובשימוש בשוקרים חשמליים נגד המפגינים. 

המשטרה היוונית הצליחה ליצור חומה אנושית ולהגן על הדיפלומט הגרמני וולפגנג הולשר בעודו נכנס לבניין המפעל. מספר מפגינים ניסו לפגוע בו על ידי זריקת בקבוקי מים לעברו. המפגינים נשאו שלטים עליהם כתוב "להילחם עד הסוף" וקראו "זה עכשיו או לעולם לא".

צילום: רויטרס

ההפגנה ביוון מתקיימת כיממה לאחר סיומו של יום הסולידריות האירופי במסגרתו התקיימו שביתות כלליות והפגנות אלימות נגד המצב הכלכלי בגוש היורו. בהפגנות שהונהגו על ידי ארגוני עובדים ועמותות חברתיות ברחבי אירופה השתתפו אזרחים רבים. זו הייתה השביתה המולטי לאומית הראשונה שגרמה לסערה גדולה וטלטלה את השווקים ברחבי הגלובוס. 

בעקבות האירועים של היומיים האחרונים באירופה הודיעה היום יו"ר קרן המטבע כי תקצר את ביקורה ביבשת אסיה ותגיע בשבוע הבאה לכינוס מיוחד של מנהיגי גוש היורו בבריסל שבמהלכה ידונו בעיקר בעתידה הכלכלי של יוון.

המהומות הגדולות אתמול נרשמו בעיקר במדינות דרום אירופה, בהן יוון, איטליה ספרד ופורטוגל, שם המערכת הכלכלית נמצאת במצב הקשה ביותר. במדריד בירת ספרד נעצרו אתמול כ-70 מפגינים בהתנגשויות עם המשטרה. 

עם יותר מ-25 מיליון אזרחים ברחבי אירופה שנותרו מובטלים, השביתה זכתה לתמיכה גדולה של ארגוני עובדים רבים, אפילו המסורתיים שבינהם, אשר בדרך כלל לא נוהגים לצאת לרחובות. השובתים קוראו למנהיגי גוש היורו, ביניהם פוליטיקאים, ראשי המערכות הבנקאיות קרן המטבע והבנק האירופי המרכזי להפסיק את תוכניות הצנע ולשנות את התנהלותם הכלכלית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן