Forbes Israel Logo

אירופה ב-99 יורו: הדילים של הרגע האחרון לחופשה בחו"ל בחגים

המיתון הכלכלי המסתמן והעלייה המשמעותית במחירים לא עוצרת את אזרחי ישראל מלנסוע לחו"ל בתקופת החגים. על פי נתונים של משרדי הנסיעות נראה כי מרבית הדילים האטרקטיבים לתקופה כבר אזלו וכעת נותרו רק מקומות בודדים במספר טיסות. 

לטענת יעל תמיר, סמנכ"לית הסחר של חברת גוליבר המספקת שירותי תיירות מקוונים, כמעט ולא ניתן יותר למצוא דילים אטרקטיביים לייעדים המבוקשים ביותר, ביניהם אירופה הקלאסית, ניו יורק ובנקוק. החברה מציעה למי שבכל זאת חפצה נפשו בחופשה בחו"ל בתקופת החגים, דילים של ארבעה לילות במחירים של בין 400-600 דולר לאדם באזור אגן הים התיכון, הכולל בין היתר את רודוס, כריתים וקפריסין.

לטענת תמיר אחרי החגים צפויים מחירי הטיסות והדילים לרדת באופן משמעותי. "מדובר בירידה בשיעור של כ-30% בממוצע, כאשר עסקאות לאזור אגן הים התיכון יירדו מהמדף לחלוטין והיעדים האטרקטיביים ביותר יהיו בנקוק, דרום אמריקה ואירופה הקלאסית". 

רונן קרסו סמנכ"ל השיווק של איסתא טוען כי הישראלים לא מוכנים ולוותר על החופשה בחו"ל בחגים בעיקר בשנה בה הם נוחים במיוחד. "חגי תשרי יהיו שיא בתנועת הישראלים בשל הגשרים הרבים בתקופה זו ומספר רב של ימי חופש. אנשים מוכנים לשלם יותר העיקר לטוס בימי חופש ובמועדים בהם הילדים בחושפות מבתי ספר והחגים". 

בדומה לסוכנויות נסיעות אחרות, גם באיסתא נראה כי מרבית היעדים הפופולריים נמצאים באירופה. לדברי קרסו, הביקוש ליעדים כמו ברלין, אמסטרדם ומדריד גבוה מאוד בתקופת החגים וכך גם המחיר. איסתא מציעה בתקופה זו טיסות לאמסטרדם וברלין בכ-800 דולר וחבילה הכוללת טיסה ו-3 במלון במחיר של כ-1300 דולר לאדם. 

ברלין, יעד כמעט בלתי מושג בתקופת החגים | צילום: ingimage/ASAP

לעומת משרדי הנסיעות, חברות הקופונים, המתמחות במבצעי הרגע האחרון טוענות כי אצלן מכירת הדילים לחגים בעיצומה. טל קארו, מנכ"ל ביי טו פליי, המציעה קופונים לנופשים וטיסות ברגע האחרון אומר כי למרות הצפי להאטה במכירות, נראה כי הביקוש לחופשות בחו"ל בתקופת החגים עדיין גדול. "ציפינו להאטה הרבה יותר משמעותית אבל בגלל המשבר הכלכלי הישראלים מחפשים לברוח לחו"ל". 

אם עדיין לא קניתם כרטיסי טיסה, חברת ביי טו פליי מציעה לכם דילים ליעדים שונים באירופה, ביניהם ברצלונה,ברלין ובודפשט במחירים הנעים בין 1,500 שקל ל-2,000 שקל לאדם. מי שמחפש דיל מושלם לאזורים אלה יכול לרכוש אחד באתר החברה תמורת כ-3,000 שקל. 

בנוסף לקופונים, לאחרונה הושקה האפליקציית האייפון חוליו, המאפשרת לתיירים הספונטנים ביותר לרכוש טיסות של הרגע האחרון במחירים מוזלים במיוחד. במסגרת שיתוף פעולה של חברת חוליו עם חברות המפעילות טיסות צ'רטר ליעדים שונים, ניתן לרכוש באמצעות האפליקציה כרטיסי טיסה במחירים הנעים בין 199-99 יורו. הכרטיסים הינם המקומות האחרונים שנותרו בטיסות השונות והאפליקציה מאפשרת למשתמשים לרכוש אותם רק החל מהשעה 22:00 בלילה. 

לדברי גיורא מנדל, הבעלים של החברה, "רק אנשים ספונטנים שמוכנים לטוס מיד לאחר רכישת הכרטיס יכולים להנות מהשירות". בימים אלה החברה מציעה כרטיסי טיסה מוזלים ליעדים שונים במערב אירופה. אפליקציית חוליו הושקה בתחילת אוגוסט ולדברי מנדל תוך כחודש היא הגיעה ל-90,000 משתמשים. בעתיד מתכננת החברה לשלב גם דילים לבתי מלון. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.