חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אירופה ננעלה בירידות: בורסת פרנקפורט איבדה 0.9% מערכה

המסחר באירופה ננעל בירידות שערים וזאת למרות העליות בוול סטריט הערב ובאסיה בבוקר. מדד מנהלי הרכש האירופי אמנם עלה אך עדיין נמצא תחת רף ה-50 נקודות.

הבורסה בלונדוןננעלה ביציבות, הבורסה בפרנקפורט איבדה 0.9% מערכה ואילו הבורסה הפריזאית נחלשה ב-0.7%.

יוון קיבלה אולטימטום של 72 שעות בכדי להבטיח למלווים שלה כי היא תעמוד בתנאים הדרושים לחבילת החילוץ הבאה, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. הממשל באתונה צפוי לקבל 8.1 מיליארד יורו כחלק מחבילת החילוץ. הבכירים ביוון חזרו לדון בנושא אתמול (ב') לאחר שבועיים של הפסקה במהלכם הממשלה כמעט קרסה בגלל הדרישה לסגור את רשות הציבור במדינה.

צילום: רויטרס

לפי מדד מנהלי הרכש של מרקיט לגוש היורו – פעילות הייצור עלתה בחודש מאי בחצי נקודה ל-48.8 נקודות, תוצאה גבוהה מתחזיות האנליסטים. עם זאת, המדד עדיין נמוך מ-50 נקודות ונמצא תחת סטטוס של צמצום.

אתמול פורסם שיעור האבטלה בגוש היורו שממשיך להגיע לשיאים חדשים והוא עומד עתה על 12.1%. האבטלה בקרב הצעירים באירופה ממשיכה לטפס לשיעור חסר תקדים של 23.8%, כך עולה לפי נתוני האיחוד האירופי שפורסמו היום. בקרב אוכלוסית הצעירים המצב ממשיך להיות קשה ומספר המובטלים הצעירים עלה במאי בעוד 60 אלף איש ל-3.51 מיליון מובטלים.

כמו כן אתמול פורסם מדד פעילות מגזר הייצור בארה"ב חצה את רף ה-50 נקודות שמפריד בין צמיחה ולהתכווצות וטיפס בחודש יוני לרמה של 50.9 נקודות לעומת רמה של 49 נקודות בחודש הקודם, מסר אתמול מכון המחקר ISM. העלייה אף הייתה מעל לתחזיות האנליסטים שהעריכו כי המדד יעלה ל-50.5.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן