Forbes Israel Logo

אירופה ננעלה בירידות חדות: לונדון נפלה ב-2.1%, פאריס נחלשה ב-1.7%

בעקבות אסיה: גם המסחר בבורסות אירופה ננעל היום בירידות חדות, על רקע הודעת הבנק הפדרלי בשבוע שעבר לגבי הכוונה לצמצם את תוכנית ההרחבה הכמותית בארה"ב בהמשך השנה. בשל השינויים במדיניות המוניטרית של הבנק ושל בנקים מרכזיים אחרים בעולם צופים האנליסטים שהטלטלה בשווקים תמשך. 

בורסת לונדון איבדה 2.1% מערכה, פאריס רשמה ירידה של 1.7% ובורסת פרנקפורט נפלה ב-1.2%.

המשקיעים באירופה הושפעו עדיין מדבריו של נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי בשבוע שעבר על כוונת הבנק לצמצם את תוכנית ההרחבה הכמותית בארה"ב, במידה והמשק האמריקאי יראה סימנים של יציאה מהמיתון.

צילום: רויטרס

בשבוע שעבר, לאחר הודעת ברננקי, הגיבו השווקים בכל העולם בירידות חדות. על פי נתונים של רויטרס, שוקי ההון ברחבי הגלובוס איבדו ביום חמישי למעלה מטריליון דולר.  

להערכת האנליסטים, התנודתיות בשוק צפויה להימשך בעתיד הקרוב. נתוני מדד הפחד בשווקים מראים כי חוסר הבטחון של המשקיעים הגיע לשיא של 4 חודשים על רקע התחושה שהסיכון גדל. 

בנוסף, גם מצב הכלכלה הסינית מעיב על המסחר בשווקי העולם: היום הודיע בנק ההשקעות הבינלאומי כי הוא מוריד את תחזית הצמיחה של סין מ-7.8% ל-7.4%. על פי כלכלני הבנק, הסיבה להורדה היא "אתגרים מוניטריים ותנאים כלכליים קשים" בכלכלה ה-2 בגודלה בעולם. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.