חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אירופה ננעלה בעליות: בורסת פרנקפורט טיפסה ב-1.1%

הבורסות באירופה מתנהלות היום במגמה חיובית על רקע הזינוק הבוקר בבורסת שנחאי באסיה ובצל פרסום הפרוטוקולים של הבנק הפדרלי בארצות הברית שהצביע כי מחצית מהבכירים בבנק אינם תומכים בסיום ההרחבה המוניטרית עוד השנה.

בורסת לונדון עלתה ב-0.6%, בורסת בורסת פרנקפורט טיפסה ב-1.1% והבורסה בפריז הוסיפה 0.7% לערכה.

תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלו השבוע ב-16,000 ל-360,000. האנליסטים חזו עלייה מתונה יותר ל-340 תביעות בלבד. במשרד התעסוקה האמריקאי מדגישים כי נתוני התעסוקה של חודש יולי עשויים להשתנות משום שמדובר בתקופה בה מפעלים רבים בארה"ב נסגרים לרגל התארגנות מחדש. מועד הסגירה הנ"ל משתנה משנה לשנה ולכן לא ניתן להתכונן לכך מראש.

מחלוקת בבנק הפדרלי בנוגע לסיום ההרחבה הכמותית: פרוטוקולי הריבית של הוועדה המוניטרית בבנק, אשר פורסמו הערב בארה"ב, חשפו כי מחצית מבכירי הבנק ביקשו לסיים את תוכני ההמרצה לשווקים כבר ב-2013, בעוד שהאחרים ביקשו לראות נתונים נוספים והוכחה להתאוששות שוק התעסוקה בטרם יכריזו על סיום התכנית.

צילום: רויטרס

משרד האוצר האיטלקי הנפיק היום אג"ח ל-3 שנים בשווי 3.4 מיליארד יורו, בתשואה של 2.3%, המשקפת תשואה נמוכה יותר בהשוואה להנפקת אג"ח בעלת קודמת. כמו כן הנפיק גם סדרת אג"ח ל-30 שנה בשווי 1.5 מיליארד יורו בתשואה ממוצעת של 5.19%.

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר בעליות משמעותיות על רקע פרסום פרוטוקולי הריבית של הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב אתמול. בורסת שנחאי התחזקת ב-3.2% והגיעה לשיא של ארבעה שבועות, בורסת טוקיו הוסיפה 0.4% לערכה, בורסת סיאול קפצה ב-2.9% ובורסת הונג קונג רשמה עלייה של 2.5%, הגבוהה ביותר מאז 2 בינואר השנה. הין היפני התחזק הבוקר ב-0.88%, ונסחר ברמה של 99.3 דולר לין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן