Forbes Israel Logo

איש השנה בהיי טק: איל ולדמן

גליליאו, החברה הראשונה שהקים במשותף איל ולדמן, פיתחה שבבים כחול־לבן בגליל. ולדמן פרש ממנה, והאקזיט שהגיע מאוחר יותר הוכיח שכסף יכול לקנות גם חזון ציוני. אבל ולדמן לא ויתר על החזון.

ב־1999 הקים את חברת הסמיקונדקטור מלאנוקס, שמפתחת שבבים בתחום קישוריות המחשבים. "מלאנוקס היא חברה ציונית״, הכריז כבר אז, בתקופה בה חלמו כולם לעשות אקזיט ולרוץ לספר לחבר׳ה. במקום זאת התעקש ולדמן לעזור למלאנוקס לצמוח, להרחיב שווקים, לרכוש – במקום להירכש. "מלאנוקס יכולה להיות חברה של מיליארדי דולרים, לא חסר לנו כלום כדי לגדול לסדר גודל כזה״, אמר לאחר רכישת המתחרה הישראלית וולטייר ב־2011 תמורת 218 מיליון דולר, עסקת ענק במונחים מקומיים.


ולדמן – היקף המכירות של מלאנקוס זינק השנה ל-500 מיליון דולר | צילום: יח"צ

בתוך פחות מ־14 שנים הגשים ולדמן את חזונו, ובגדול. היקף המכירות של מלאנוקס זינק לכ־500 מיליון דולר השנה והרווח לכ־150 מיליון דולר. מספר העובדים גדל ב־17% ברבעון האחרון והגיע ל־1,200. אפילו בוול סטריט נדהמו אל מול ההישגים: שווי המניה עלה ועלה והניב תשואה של יותר מ־400% מאז ההנפקה הראשונה ב־2007. שווי השוק של מלאנוקס הגיע השנה ל־3.7 מיליארד דולר, עלייה של קרוב ל־200% מתחילת השנה.

גם אם תוצאות הרבעון האחרון אכזבו משהו, התמונה הכללית עדיין מרשימה למדי. מלאנוקס היא החברה הרביעית בגודלה מבין החברות הישראליות בבורסות האמריקאיות, ממוקמת בצמרת אחרי טבע, צ׳ק פוינט ואמדוקס, תוך שהיא עוקפת רבות וטובות. השאיפה להקים חברה ישראלית גדולה נוספת, אחת מיני מעטות, התגשמה. אם מחפשים סיפור הצלחה ישראלי השנה, זה הסיפור של ולדמן, שהונו נאמד בכ־200 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן