Forbes Israel Logo

“אם תקרת החוב לא תעלה יהיה אסון; השווקים עלולים להשתולל”

"העלאת התקרה לא מאפשרת לנו להוציא יותר כסף, היא רק מאפשרת לנו להחזיר ולשלם על התחייבויות שכבר לקחנו", אמר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה במסיבת עיתונאים שערך לסיכום 4 שנות הכהונה הראשונה שלו.

"האזרחים האמריקנים החליטו בבירור איזו גישה הם מעדיפים לפתרון הנושא", הוסיף אובמה. "הם הוכיחו כי הם לא חושבים שזה נכון להגן רק על תאגידים גדולים אלא רוצים לראות גם השקעות בכבישים, בחינוך ובבריאות".

זה אבסורד שארה"ב לא תשלם את חובותיה, איזה מסר גם נעביר לעולם? האם כל אחד יכול לקחת הלוואה וזהו? אנחנו נשלם את החובות שלנו וננהג באחריות. זה נושא מאוד פשוט – אתה לא יוצא לארוחת ערב, אוכל כרצונך ועוזב בלי לשלם, אם אתה עושה ככה אתה עובר על החוק. אם הקונגרס לא יאשר את העלאת התקרה גם אנחנו נעבור על החוק. כבר פתחנו חשבון – עכשיו זה הזמן לשלם ".

"יש שביל ברור לפנינו, שביל של אחריות ומשמעת ועל השביל הזה אנחנו נעלה. אפשר להגיע לאיזון אבל צריך שהשיח יתנהל בצורה אחראית ולא משיקולים פוליטיים", אמר אובמה שהוא מאשים את הרפובליקנים ואת  הקונגרס. "אם הקונגרס רוצה שההשלכות של העלאת תקרת החוב יהיו עליי – אני מוכן לקחת את האחריות". אובמה חזר והדגיש כי המשמעות של העלאת תקרת החוב אינה גידול בהוצאות אלא רק ביכולת של החזר חובות שכבר נלקחו. "אם הקונגרס לא יאשר את העלאה תהיה פגיעה קשה מאוד בכלכלה ובמעמד שלנו בעולם".

אובמה הביע אופטימיות לשנה החדשה. "אלו היו ארבע שנים עמוסות וכרגע הכלכלה שלנו מתאוששת. אנחנו יודעים את העבודה ואנחנו נמשיך לייצב את הכלכלה שלנו, נמשיך לייצר מקומות תעסוקה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.