Forbes Israel Logo

אנליסטים מעריכים: מדד ספטמבר יעלה ב-0.2%

מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר, שיתפרסם היום צפוי לעלות ב-0.1% עד-0.3%, כך צופים אנליסטים.

סעיפי המזון והירקות צפויים לעלות באופן משמעותי ולמשוך את המדד כלפי מעלה, כמו גם סעיף הדלק, שימשיך להתייקר. לדברי יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת איילון, צפויים מחירי המזון לעלות ב-1% כתוצאה מעליית מחירי הבשר והעופות הטריים, על רקע תזמון חגי תשרי. בסעיף הדלק חוזה פגוט עליה של 3.2%.

מול אלה, השפעת המחירים העונתית צפויה למתן במעט את המדד. מדד ספטמבר, הציג יציבות עם נטייה לירידות במהלך השנים האחרונות (למעט 2010, אז עלה המדד ב-0.3%). "העובדה כי השנה התקיימו כלל חגי תשרי בחודש ספטמבר וכי ראש השנה נחגג בתחילת חודש ספטמבר, דוחה חלק מירידות המחירים העונתיות ולפיכך להערכתנו גם השנה מדד חודש ספטמבר יהיה חיובי באופן חריג וההשלכות העונתיות יתנקזו לחודש אוקטובר", כך לדברי פגוט.

עליה צפוייה בסעיף המזון | צילום: ישראל סלם

אליאב לוי, כלכלן באקסלנס מעריך כי הסעיף המסקרן ביותר במדד הנוכחי יהיה מכירי השכירות שעלו בקצב איטי מהצפוי באוגוסט והם הגורם העיקרי למדד הנמוך בחודש שעבר. "מעניין יהיה לראות האם היה מדובר בעניין חד פעמי או שמסתמנת מגמה, כל זאת על רקע העלייה במחירי הדירות".

קצב הריבית צפוי להיות נמוך בחודשים הקרובים. "הערכתנו היא כי המחירים במשק יעלו במהלך 12 החודשים הקרובים ב- 1.8%, אולם במחצית השנה הקרובה צפויה האינפלציה להיות אפסית", מסכמים בקבוצת איילון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן