חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אסד: "די בטילים קונבנציונליים שיוכלו להביא לשיתוק ישראל"

"שיגור טילים אל שדות התעופה של ישראל, יביא לשיתוקה", כך אמר נשיא סוריה, בשאר אסד, לאורחיו בימים האחרונים. העיתון הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה "אל-אחבאר" פרסם (ב') דברים שאמר אסד למבקרים שהגיעו אל ארמון הנשיאות בדמשק. לדבריו, סוריה כבר הפסיקה לייצר נשק כימי ב-1997, מאחר ומדובר בנשק לא יעיל.

"חמישה מחיילינו נפגעו מנשק כימי שנורה בידי הטרוריסטים, ולאחר שקיבלו זריקה הם חזרו לשדה הקרב לאחר יומיים", טען אסד. "הנשק הכימי היה מיועד לשימוש רק לאחר שישראל תשתמש בנשק הגרעיני שלה, אך בשנים האחרונות הוא איבד את כוח ההרתעה שלו".


באשר אסד. פרס נובל? | צילום: רויטרס

לדבריו, לנשק הכימי הייתה השפעה מורלית, שכן "ישראל הייתה מחלקת מסיכות אב"כ לאזרחיה ככל שהמתיחות באזור הייתה עולה. אין ספק שהוויתור על הנשק הכימי גרם להפסד מורלי ומדיני, שכן מאז 2003 סוריה דורשת לפרק את האזור מנשק להשמדה המונית, והנשק הכימי הסורי היה אמור להיות קלף מיקוח בתמורה לפירוק ישראל מהגרעין. היום השתנה המחיר: הסכמנו לוותר על הנשק הכימי שלנו בתמורה להסרת האיום האמריקני בתקיפה".

על זכיית הארגון למניעת נשק כימי בפרס נובל לשלום, התלוצץ הנשיא אסד בפני אורחיו: "הפרס הזה היה אמור להינתן לי".

לחמה מול ישראל, שעליה אמר: "ידוע כי מספיק לשגר טילים קונבנציונליים לעבר שדות התעופה של ישראל כדי לגרום לה נזק אדיר ולשתק אותה, שכן ידוע שישראל חזקה בזכות חיל האוויר שלה".

לידיעה המקורית באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן