Forbes Israel Logo

אסד: פירוק מנשק כימי ייארך שנה ויעלה מיליארד דולר

נשיא סוריה בשאר אסד ממשיך להעניק ראיונות לרשתות הטלוויזיה האמריקאיות והלילה (בין רביעי לחמישי) התראיין לפוקס ניוז. במהלך הראיון חזר על אסד על הסכמתו להתפרק מנשק כימי ואמר כי מהלך כזה יקח כשנה ויעלה מיליארד דולר. "מדובר בתהליך מאד מורכב וכנית", אמר אסד, "וצריך הרבה, הרבה כסף. יש כלאו שמעריכים שמיליארד דולר למצבורים שיש בסוריה". 

כאשר נשאל האם הוא יהיה מוכן להעביר את הנשק הכימי לממשל האמריקאי, ענה: "כמו שאמרתי, זה דורש הרבה כסף. זה מאד מזיק לסביבה. אם הממשל האמריקאי מוכן לשלם את המחיר ולקחת את האחריות על הבאת חומרים רעילים לארה"ב, למה הם לא עושים את זה"?.

אסד שב והכחיש את מעורבת משטרו במתקפה הכימית על פרברי דמשק ב-21 באוגוסט ואמר כי באותה העת שבה התרחשה התקיפה, הצבא הסורי היה בדרכו לאיזור וללא הטילים הדרושים כדי לירות גז סארין. "הסיפור אפילו לא מחזיק. זה לא ריאלי, אז לא, לא ירינו נשק כימי ברוטה", הבהיר אסד. 

ממשיך לפלרטט עם התקשורת האמריקאית. אסד | צילום: רויטרס

ביום שני, הגיש צוות הפקחים של האו"ם את הדוח לממועצת הבטחון וקבע כי נעשה שימוש בגז סארין באותה המתקפה. נשיא סוריה סירב להתייחס לדוח ורק אמר: "אנחנו חייבים לקרוא אותו. חייבים לדון בו לפני שנגיד אם אנחנו מסכימים או לא מסכימים". 
אתמול הפתיעה רוסיה כאשר אמרה שסוריה העבירה אליה ראיה לכך שהמורדים הם אלו שהשתמשו

בנשק כימי בפרברי דמשק. שר החוץ סרגיי לברוב הבטיח להציג בקרוב את אותה הוכחה.
אסד נשאל האם יש לו מסר לנשיא ארה"ב ברק אובמה והשיב: "תקשיב לעם שלך. תפעל לפי ההגיון הבריא שלהם. זה מספיק". נשיא סוריה, ככל הנראה התכוון לסקרי דעת הקהל בארה"ב שהתנגדו לתקיפה.

את הראיון עבור פוקס ניוז ערכו בדמשק גרג פלקוט וחבר הקונגרס לשעבר, וכיום פרשן פוקס, דניס קוסיניץ', שאף פגש את אסד פעמיים בעבר, בפעם האחרונה ב-2011 לאחר תחילת ההתקוממות.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.