Forbes Israel Logo

אסיה ננעלה ביציבות: בורסת שנחאי איבדה 1% מערכה

המסחר בשווקים האסיאתיים ננעל היום ביציבות עם נטיה לירידות שערים לאחר שאמש ננעלו הבורסות בוול סטריט במגמה מעורבת. 

מדד הניקיי נחלש נסחר סביב רמות הפתיחה, בורסת שנחאי השילה 1% מערכה ומדד ההאנג סנג בהונג קונג נסחר גם הוא סביב רמות הפתיחה.

"אנחנו עדיין בתחילתו של מחזור כלכלי חדש בסין, כך שחלק מהמשקיעים עדיין פועלים כמו בשוק דובים, רק אם הם מזהים רווחים בטווח הקצר", אמר אונג האו, אסטרטג המניות הראשי בבנק התקשורת הבינלאומי.

אתמול נפל מדד הניקיי היפני ב-2.6%. התחזקות היין אל מול הדולר פוגעת ביצואנים וכך גם במסחר, והכלכלנים מעריכים כי סיבה זו הביאה למגמה השלילית. כמו כן, הדיווח של חברת ניפון אירליינס על כך שמטוס הדרימליינר 787 נאלץ לבצע נחיתת חירום על רקע בעיות במערכות החשמליות, הוסיף לסנטימנט השלילי. החברה דיווחה כי היא מקרקעת את כל מטוסי החברה מסוג זה עד שיתבהרו הסיבות המדויקות לתקלה.

ימים של ירידות – בורסות אסיה | צילום: רויטרס

על המסחר היום העיבה גם התחזית של הבנק העולמי, אשר אינו אופטימי בנוגע לצמיחת הכלכלה הגלובלית. בהודעה שפרסם שלשום חתך הבנק את תחזית הצמיחה העולמית לשנה הנוכחית ל-2.4%. זאת בהשוואה לתחזית הקודמת של 3% שפרסם ביוני האחרון.

וול סטריט ננעלה אתמול במגמה  מעורבת כאשר נושא תקרת החוב ממשיך להשפיע כל המגמות בשווקים: הדאו ג'ונס נחלש ב-0.2%, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הפתיחה והנאסד"ק הוסיף 0.2%.

כתבות נוספות בנושא:

החלום ושברו: האם חזון הדרימליינר של בואינג בדרך להתרסקות?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.