Forbes Israel Logo

אסיה ננעלה במגמה מעורבת על רקע תמיכת ה-G20 בהרחבה הכמותית ביפן

המחסר בבורסות אסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת. בורת טוקיו התקרבה לשיא של חמש שנים בהובלת מניות התעשייה על רקע הודעת התמיכה של מנהיגי ה-G20 בסוף השבוע, במדיניות ההרחבה הכמותית של הבנק המרכזי ביפן. 

בורסת טוקיו טיפסה ב-1.9%, שנחאי נחלשה ב-0.1%, והונג קונג רשמה עלייה של 0.1%.

השבוע יקיים הבנק היפני המרכזי פגישה ובסופה הוא צפוי להכריז על כוונתו להכפיל את הבסיס המוניטרי שלו בתוך שנתיים. נגיד הבנק, הורוהיקו קורודה, אמר כי קיבל חיזוקים מה-G20 להמשיך להפעיל במדינה תוכנית שתביא להורדת הדפלציה ותחזיר את המשק היפני לצמיחה.

צילום: רויטרס

מנהיגי ה-G20 החליטו להמשיך לעקוב מקרוב אחר התפתחויות ביפן, זאת פחות מחודש לאחר שהבנק המרכזי במדינה הודיע על הרחבת רכישות האג"ח שלו. החשש הוא כי הרחבה כמותית תביא להצפת כלכלת יפן בהון ולהפלת ערך הין. אמנם ב-G20 תומכים בהצהרת הבנק היפני, אך כעת נדרשת הממשלה במדינה להציג תוכנית ברורה לצמצום הגירעון. 

בנוסף החליטו בכינוס לדחות את ההצעה להציב יעדים נוקשים להורדת חובות המדינות הנמצאות בחובות עמוקים. לדברי שר החוץ הרוסי, אנטון סילואנוב, סוכם כי הפחתת חוב כוללת חשובה יותר מנקיטת צעדים מוגדרים נגד המשבר. עוד אמר סילואנוב כי "המטרות עליהן סוכם במפגש יהיו ניתנות לשינוי בהתאם למצב הכלכלה בעולם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.