Forbes Israel Logo

אסיה ננעלה בעליות, בורסת טוקיו זינקה ב-1.2% על רקע היחלשות הין

הבורסות באסיה ננעלו היום במגמה חיובית, בהובלת טוקיו שזינקה בכ-1.2% על רקע היחלשות הין. מאז חודש נובמבר 2012 טיפסה הבורסה היפנית בכ-65%. הבורסה בסין ריכזה עניין על רקע הפגישה של ראש הממשלה עם קנצלרית גרמניה בנוגע להעמקת קשרי המסחר בין שתי המדינות. 

מלבד טוקיו, גם בורסת שנחאי זינקה היום ב-1.2%. בורסת הונג קונג התחזקה זה היום השני ברציפות, הפעם ב-1%. 

לאחר שנפל בסוף השבוע לשפל של שבועיים המשיך הין היפני להיחלש גם היום. היום נחלש הין ב-1.1% ונסחר ברמה של 102.25 דולר. היחלשות הין נתמכת על ידי דבריו של נגיד הבנק המרכזי היפני, הרהיקו קורודה, אשר העריך כי הריבית במדינה תעלה בכ-0.3%-0.1%.

צילום: רויטרס

ראש ממשלת סין, לי קאשינג, נמצא כעת בביקור רשמי בגרמניה, במסגרתו מנסות שתי המדינות להעמיק את קשרי המסחר ביניהן. במוקד השיחות נמצא ענף האנרגיה. בממשלת סין מקווים כי הרפורמות הכלכליות במדינה תסייענה להעמקת קשרי המסחר שלה עם מדינות המערב, על מנת להגביר את הצמיחה.

מניות קמעונאית שעוני היוקרה Hengdeli קפצו ב-7.2% לאחר שסין מסרה כי תקצץ את מסי היבוא על שעונים שוויצרי ב-60% במהלך 10 השנים הבאות, בהתאם להסכם סחר חופשי שאמור ולהגביר את מכירות השעונים השוויצריים.

מניות הנדל"ן בסין עלו על רקע התקווה כי בייג'ינג תנקוט בצעדים כדי להוריד את מחירי הקרקע המאמירים. בתקשורת המוקמית דווח כי בייג'ינג עצרה היום שיווק קרקעות במחירים גבוהים, מה שמצביע על כך הממשלה מנסה לייצב את השוק באמצעים מנהליים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.