Forbes Israel Logo

אסיה ננעלה בעליות: סמסונג נפלה ב-3.8% אחרי דוחות מאכזבים

מגמה חיובית נרשמה הבוקר במסחר בבורסות אסיה שרשמו עלייה שבועית שנייה ברציפות. הסנטימנט באסיה הושפע מהעליות החדות שנרשמו עקב אירופה כאשר לונדון זינקה ב-3.1%.

הבורסה בטוקיו קפצה ב-2.1%, הבורסה בשנחאי עלתה ב-0.1%, הבורסה בהונג קונג המשיכה להתחזק והוסיפה 1.9% לערכה.

מניית ענקית הטכנולוגיה סמסונג נפלה היום ב-3.8% בבורסה בסיאול על רקע אכזבת המשקיעים מתוצאות החברה לרבעון השני של השנה. בדוחות הכספים בלט נתון מכירות מאכזב של הסמארטפון החדש של החברה, גלקסי S4. מנגד, הרווח התפעולי של סמסונג זינק ברבעון השני לכ-9.5 טריליון וון (כ-8.3 מיליארד דולר) לעומת 6.5 טריליון וון ברבעון המקביל אשתקד.

בשעה זו הבורסות באירופה נסחרות בעליות קלות: בורסת פרנקפורט נסחרת סביב רמות הפתיחה, הבורסה בפריז נחלשת ב-0.2% ואילו לונדון מוסיפה 0.2%.

נגיד הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי, הודיע היום כי לא ייתן להתרחשויות בעולם ולעתיד תוכנית רכישת האג"ח בארה"ב להפריע למסלול ההתאוששות של גוש היורו, ולמעשה אותת כי רכישת האג"ח האירופיות תימשך עוד זמן רב.

סמסונג S4 – נתונים מאכזבים ברבעון השני | צילום: רויטרס

בנוסף, הכריז נגיד הבנק המרכזי האירופי כי הריבית נותרת על כנה בשפל של 0.5%, כפי שהעריכו מרבית הכלכלנים בשוק. "במבט קדימה, המדיניות המוניטרית שלנו תמשיך להיות מרחיבה ככל שיידרש", אמר דראגי במסיבת העיתונאים בפרנקפורט. "נמשיך לעקוב אחר מידע חדש על התפתחויות מוניטריות כדי להעריך את השפעתן על התחזית ליציבות הכלכלית".

בעקבות כך אירופה נשטפה בגל עליות כאשר בורסת לונדון זינקה ב-3.1%, בורסת פרנקפורט קפצה ב-2.1% והבורסה בפריס קפצה גם היא, ב-2.9%.

היום יתפרסמו בארה"ב נתוני שוק התעסוקה לחודש יוני, כשהצפי הוא לתוספת של כ-170 אלף משרות ושיעור אבטלה יציב ברמה של 7.6%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.