חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

"אפקט קפריסין" לא השפיע: הבורסה בתל אביב ננעלה בשיא של שנה וחצי

יומו השלישי של שבוע המסחר בבורסה באחד העם ננעל אחה"צ בעליות בצל סוגיית חבילת החילוץ לקפריסין והשלכותיה, ועל רקע כינון הממשלה החדשה בישראל אשר נחתם אתמול באופן סופי. בעקבות העליות ננעלו המדדים המרכזיים בתל אביב בשיעורם הגבוה ביותר מאז יולי 2011.

ת"א 25 התחזק ב-0.3%, ת"א 100 הוסיף לערכו 0.5% ומדד הבנקים נחלש ב-0.6%. מדד הביטוח הוסיף 3% לערכו, מניות התקשורת טיפסו ב-1.3%, מדד הנפט והגז התחזק ב-1.1% ומדד הנדל"ן רשם עלייה של 1.2%.
  
כמו בכל העולם גם בתל אביב עקבו הבוקר אחר הנעשה בקפריסין. באי השכן צפוים הערב להחליט לגבי תכנית החילוץ המוצעת בידי הטרויקה, אשר כוללת סיוע של כ-10 מיליארד יורו בתמורה למס שיגבה ממחזיקי הפקדונות בבנקים הקפריסאיים. הבנקים בקפריסין יהיו סגורים היום ומחר בשל החשש כי המשקיעים ימשכו את כספם, מה שעלול להוביל לכדור שלג עולמי ולירידה כוללת בשווקים.

"המשבר בקפריסין מושך את הציבור לכיוון השקל", טוען מנכ"ל בית ההשקעות פריקו יוסי פריימן. לדבריו, ""הריצה לעבר אי מבטחים בצל המשבר הכלכלי בקפריסין, תומכת בהתחזקות השקל, כאשר התחזקות הדולר אל מול היורו לא באה לידי ביטוי בזירה המקומית. משקיעים העדיפו להתבצר בשקלים על פני החזקה במטבעות אחרים".

בישראל הושבעה אמש ממשלת נתניהו אשר צפוי להמשך שבוע עמוס עם ביקורו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אשר יחל מחר. הממשלה תכלול 21 שרים בסך הכל. 

צילום: רויטרס

עוד היום: המשך עונת הדוחות הכספיים אשר מסכמים את שנת 2012 כולה ואת הרבעון האחרון בה בפרט. אתמול פרסמו בין היתר את דוחותיהם בנק מזרחי-טפחות, רשת רמי לוי, כלל ביטוח ואלקטרה. מחר צפויים בין היתר לפרסם את דוחותיהם הבנק הבינלאומי ובנק דיסקונט.

המפקח על הבנקים, דודו זקן, החליט לאמץ את המלצות הוועדה להגברת התחרותיות בענף. במסגרת הדו"ח הסופי של הוועדה שפורסם היום, נוספה המלצה נוספת לפיה יש לשלב את הגופים המוסדיים בפעילות בתחום האשראי הצרכני. בנוסף המליצה הוועדה על שיפור וייעול תהליך המעבר בין הבנקים. על פי המלצות הוועדה, בנקים יוכלו לקבל מידע על פעילותם של כל השחקנים בענף ובכך יוכלו להציע ללקוחות את החבילה המתאימה להם ביותר, זאת במטרה להקל על הלקוחות הפרטיים לעבור בין הבנקים. מדד הבנקים נחלש היום כאמור ב-0.6%.

חברת אי.די.בי אחזקות פרסמה אמש את תוצאות הצבעת מחזיקי אג"ח ד' על דחיית החזר החוב. 68.4% תמכו בדחייה אולם על מנת לאשרה היה נחוץ רוב של 75%. מחזיקי האג"ח מתכוונים כעת לפנות לבית המשפט כדי לדאוג לקבלת הכסף. מניית החברה התחזקה היום ב-1.6%.

הערכות בשוק ההון גורסות כי הריבית תישאר ברמה של 1.75% בחודשיים הבאים. בביום ראשון הקרוב צפוי בנק ישראל, לראשונה בתולדותיו, לקבוע ריבית לחודשיים הקרובים, כשהעלייה בציפיות האינפלציה ושוק הנדל"ן הרותח צפויים לתרום להחלטה להשאיר אותה על כנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן