חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ארץ הוויסקי העולה: הסקוטש היפני הוא הדבר הבא בעולם המשקאות

אם אתם אוהבים וויסקי, ובמיוחד סקוטש, אתם חייבים לעצמכם טעימה מהוויסקי היפני.
יפן מייצרת וויסקי מעל למאה שנה, והמותג המפורסם ביותר שלה הוא היאמאזאקי, שחוגג 90 השנה. אטלס הוויסקי העולמי של דייב ברום מעניק ליפן פרק בפני עצמו, כבוד שמוענק רק לסקוטלנד, אירלנד, קנדה וארה"ב.

ברום מסביר שמשלוח של סקוטש הגיע ליפן ב-1872 ומיד עורר גל של ניסיונות ייצור עצמיים שהובילו בסופו של דבר להקמת יאמאזאקי וחברת סנטורי, ענקית המשקאות שעם רכישתה של בים האמריקאית ביום שני האחרון, הפכה לחברת המשקאות החריפים השלישית בגודלה בעולם.

נשיא סנטורי, נובוהירו טורי | צילום: רויטרס

השורה התחתונה היא שליפן יש היסטוריה ארוכה של ייצור וויסקי, עם דגש על סינגל מאלט מיושן מעל 12 שנים. השינוי הוא שהם הופכים בשנים האחרונות לפופולריים ומוכרים מאוד ביפן וברחבי העולם.

בשנה שעברה, דיווח הניו יורק טיימס כי מכירות הוויסקי של סנטורי זינקו ב-44% ב-12 חודשים. "הוויסקי היפני לא בהכרח קל יותר, אך מחזיק ארומה ברורה יותר, שמייחדת אותו", נכתב באטלס של ברום. "העדר טעם הדגן ברקע מייחד אותו גם הוא מהסקוטש, כמו גם השימוש באלון היפני הארומטי במיוחד".

אם אתם מתכננים לטעום מהוויסקי היפני הנה שלוש המלצות טובות:

נסו את Hibiki 12 Blend הקל והמעט מתוק. הוא נלגם בקלות אך בעל שכבות טעם רבות ועדינות. הוא מתחרה בקלות עם כמה מהסקוטש האיכותיים ביותר, להם הוא דומה הרבה יותר מאשר למשקאות האירים או האמריקאים.

היביקי. המומלץ ביותר | צילום: אתר סנטורי

ה-Hakushu 12 Single Malt לא מאוד חזק ודומה יותר ל-Talisker או ל-Oban, אף על פי שהוא אינו מתקרב לרמת האינטנסיביות או העישון של אלה.

ה-Yamazaki 12 Single Malt, שמתואר על ידי סנטורי כעדין ואלגנטי, הוא ללא ספק המוכר ביותר בארה"ב. יחד עם זאת, הוא הפחות איכותי מבין השלושה וחסר את העומק של השניים הקודמים.

החלש מבין השלושה | צילום: אתר סנטורי

אז קאנפאי, או לחיים בעברית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן