Forbes Israel Logo

אשרי המאמן: כמה מרוויחים 10 המאמנים המובילים במונדיאל?

בשבוע שעבר בחנו את סך משכורותיהם של שחקני הנבחרות השונות במונדיאל, בכדי ליצור את דירוג הנבחרות היקרות ביותר. לאחר מכן בדקנו האם הנבחרות היקרות ביותר הן גם המוצלחות ביותר על כר הדשא. התוצאות, במיוחד בטורניר הנוכחי, הוכיחו כי התשובה אינה חד משמעית – אך נוטה לכיוון השלילה: רבות מהנבחרות "היקרות" ביותר בעולם כבר הודחו מהטורניר, לאחר שהובסו על ידי נבחרות "קטנות" יותר ודלות בהרבה באמצעים.

על פי אותו דירוג, הכוכבים הגדולים בכדורגל העולמי זוכים למשכורות עתק על סך עשרות מיליוני דולרים בכל שנה. אך אותם כוכבים זוכים ל"השלמות שכר" מגוונות, ומכניסות במיוחד – במיוחד חוזי פרסום והשתתפות בקמפיינים של חברות שונות אשר מעוניינות לזכות במעט מהילת הכוכבים של השחקנים המובילים והאהובים בעולם. זו הסיבה, בין היתר, למשכורות המנופחות ולמספרי העתק בדירוג.

צילום: shutterstock

השחקנים, כידוע, הם המוציאים לפועל: הם המיישמים בשטח את משנתו ואת שיטתו של המאמן. אך בעוד השחקנים זוכים לאהדת הקהל לאחר כל ניצחון, לרוב, המאמן הוא שנוא באחריות לאחר ההפסדים והוא שמושך את מרבית האש. ועדיין, נראה כי לפחות עבור 10 מאמנים, זה בהחלט שווה את זה: מדובר בעשרת המאמנים המרוויחים ביותר, אשר לוקחים חלק בטורניר בברזיל בימים אלו.

אך גם הפעם, נראה כי אין כל קשר בין עלות שכרו של המאמן לבין הצלחת הקבוצה במגרש. כמחצית מהמאמנים המופיעים בדירוג הנוכחי כבר הודחו מן התחרות. כמובן שיש להביא בחשבון כי כמה מהמאמנים המרוויחים בעולם, דוגמת מאמן נבחרת רוסיה פאביו קאפלו במקום הראשון, לא הגיעו דווקא למעצמת כדורגל – אלא למדינה בעלת שאיפות התפתחות אשר מוכנה להשקיע סכומים נכבדים לשם כך.

רוסיה, כאמור, רצתה מאוד את קאפלו המעוטר והמנוסה – ולשם כך הסכימה לשלם לו לא פחות מ-11,235,210 דולרים. מדובר בחוזה עתק, למעלה מכפול מזה של המאמן המדורג במקום השני: זהו מאמן נבחרת אנגליה רוי הוד'גסון, אשר מסתפק ב-5,874,570 דולרים.
וכמה מרוויח מאמן נבחרת ישראל? על פי פרסומים בתקשורת הישראלית בשנה שעברה, עלות שכרו של המאמן אלי גוטמן הגיעה בשנת 2012 ל- 1,211,934שקלים, הם כ-353,157 דולר. אך גם הפרשים אלו, כאמור, לא הוכחו כסיבה ליכולת הלא מרשימה של הנבחרת במשחקיה האחרונים. סיבה זו נעוצה, כנראה, בגורמים אחרים לגמרי.

המאמן המרוויח ביותר במונדאיל. פאביו קאפלו | צילום: רויטרס

הדירוג המלא: 10 המאמנים היקרים ביותר במונדיאל:

1. פאביו קאפלו, רוסיה: 11,265,210 דולר: המאמן האיטלקי הנחשב הגיע לנבחרת רוסיה עם ציפיות ענק, אך בינתיים הנבחרת שלו רחוקה מלהרשים, והיא קרובה להדחה מהטורניר כבר בשלב הבתים.

2. רוי הוד'גסון, אנגליה: 5,874,570 דולר: המאמן האנגלי זכה לחוזה מרשים במיוחד, אך נבחרתו הציגה כדורגל לא מרשים כלל – והודחה מהטורני כבר בשלב הראשון.

3. צ'זארה פרנדלי, איטליה: 4,322,010 דולר: גם מאמן נבחרת איטליה, כמו קודמו האנגלי, זוכה למשכורות מפנקת, אך לא סיפק כל תמורה: נבחרת איטליה הודחה גם היא בשלב הבתים. ופרנדלי כבר הודיע על התפטרותו ממשרת האימון הנחשקת.

4. לואיס פליפה סקולארי, ברזיל: 3,973,730 דולר: המאמן, שכבר זכה בגביע העולם עם ברזיל בשנת 2002, הוחזר כדי לנסות ולהשיב את הכתר בטורניר אשר מתקיים במדינה. לצורך כך, בהתאחדות הברזילאית לכדורגל החליטו להפגין נדיבות – ולהציע לסקולארי את הסכום המרשים שבכותרת.

מאמן נבחרת אנגליה, הוד'גסון. לא שווה את המיליונים | צילום: רויטרס

5. אוטמר היצפלד, שוויץ: 3,745,130 דולר: מאמן נבחרת שוויץ זוכה למשכורת מרשימה במיוחד – ונראה כי לפחות במקרה שלו, ההישגים מגיעים: נבחרת שוויץ הצליחה להעפיל לשלב המשחקים הבא, שם תפגוש את נבחרת ארגנטינה.

6. חואקים לאב, גרמניה: 3,602,460 דולר: גם במקרה של לאב, נראה כי המאמן מצדיק את משכורתו: נבחרת גרמניה הציגה כדורגל יפה במשחקיה הראשונים, והיא נחשבת לאחת המועמדות לזכייה בטורניר.

7. ויסנטה דל בוסקה, ספרד: 3,386,270 דולר: בניגוד גמור למאמנים הקודמים, דל בוסקה הצעיד את נבחרת ספרד בקלות לזכייה בתואר "אכזבת הטורניר": זוכת הטורניר הקודם, אשר זכתה בו תחת הדרכתו של דל בוסקה עצמו, הציגה כדורגל חלש להחריד והודחה כבר בשלב המשחקים הראשון.

8. לואיס ואן חאל, הולנד: 2,738,060 מיליון דולר: מאמן נוסף אשר מצדיק את משכורתו הוא ואן חאל: נבחרת הולנד הפכה לאחת הנבחרות המהנות וההתקפיות במונדיאל, וגם היא נחשבת לאחת המועמדות העיקריות לזכייה. ואן חאל כבר הודיע כי לאחר הטורניר יסיים את עבודתו בנבחרת – ויעבור לאמן את קבוצת הפאר האנגלית מנצ'סטר יונייטד.

9. אלברטו זקוריני, יפן: 2,727,480 דולר: התאחדות הכדורגל של יפן רצתה שם גדול בעמדת המאמן, ולשם כך הסכימו לשלם את הסכום המרשים שבכותרת למאמן האיטלקי. אך למרות השם הגדול, נבחרת יפן לא הרשימה – והודחה מהמשחקים כבר בשלב הראשון גם היא.

10. יורגן קלינסמן, ארה"ב: 2,621,740 דולר: שחקן העבר הגרמני הגדול אימן בעבר את נבחרת גרמניה – ולאחר שנכשל עמה החליט לקבל את הצעתה של התאחדותה כדורגל האמריקאית, אשר משקיעה סכומים יפים במאמץ לקדם את ענף הכדורגל במדינה: מאמץ אשר מניב פירות כשעשרות מיליוני צופים בארה"ב עוקבים באדיקות אחר משחקי הנבחרת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.