חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

באפט שוב מפתיע: מחפש אדם שהשקיע נגדו כדי להתעמת עמו

פגישת המשקיעים השנתית של וורן באפט וחברת ההשקעות שלו ברקשייר הת'אווי נחשבת לארוע ששווה להגיע אליו, וכעת מוסיף המשקיע המיליארדר טוויסט נוסף לעלילה. אחרי שהזמין בשנים האחרונות עיתונאים ואנליסטים במטרה ש"יצלבו" אותו  ואת סגן היו"ר צ'ארלי מונגר, המיליארדר מחפש כעת זן נדיר יותר: משקיע שמאמין שמניית החברה תיפול.

במכתב השנתי ששלח למחזיקי המניות, כתב באפט כי החברה תקבל בברכה לאירוע עיתונאים ממגזין פורצ'ן, מרשת CNBC ומה"ניו יורק טיימס", יחד עם אנליסטים שונים, כולם כבר השתתפו בעבר באסיפת המשקיעים, כדי שיעלו שאלות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

אך האורקל מאומהה כנראה למד משהו מספרו של סטיב ג'ובס, כשרשם "דבר אחד נוסף": "לבסוף, כדי לפלפל קצת את העניינים, אנחנו רוצים להוסיף לפאנל משקיע דובי על ברקשייר, עדיף מישהו שנמצא בפוזיציית שורט על מניית החברה (כלומר משקיע שמאמין שמניית החברה תרד – מ.פ). עדיין לא הצלחנו למצוא כזה, ולכן אנו מעוניינים לשמוע ממועמדים. הדרישה היחידה היא שתהיה מומחה להשקעות ובעל תחזית שלילית כלפי החברה".

אם בוחנים את העניינים מבחינה היסטורית, מרבית הדובים כלפי ברקשייר טעו, אולם אחרי 2012, שבה התשואה שהציעה החברה למשקיעיה הייתה נמוכה יותר מזו של מדד S&P 500, בפעם התשיעית בלבד ב-48 השנים האחרונות, סביר להניח כי באפט לא יתקשה למצוא משקיע כזה.

פגישת מחזיקי המניות של ברקשייר צפויה להתקיים ב-4 במאי באומהה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן