Forbes Israel Logo

בגלל תקלה באפליקציית אייפד: עשרות מטוסי אמריקן איירליינס קורקעו

אמש (ג׳) קיבלו טייסים ונוסעי חברת התעופה אמריקן אירליינס המחשה לכך שטכנולוגיה זה נחמד ויפה, עד שהיא מחליטה לא לעבוד כשורה; עשרות טיסות קורקעו ונאלצו להמתין עד אשר האפליקציה הייעודית לטיסות החברה תתוקן. בחלק מהמקרים, טייסים הצליחו לפתור את הבעיה תוך כדי עליית הנוסעים למטוס, אך טייסים אחרים נאלצו לחזור בשנית לשער (לאחר שכבר התמקמו במסלול ההמראה), רק על מנת לקבל גישה לחיבור WiFi, בכדי לעדכן את האפליקציה ולנסות ולתקן את הבעיה שמונעת מהם להמריא.

הספרים המסורבלים הוחלפו בממשק ידידותית

כחלק מהמעבר שלנו לעולם דיגיטלי, מן המתבקש שחברות התעופה השונות יצטרפו למהפכה גם הן. הראשונה שעשתה זאת לאחר שקיבלה את אישור ה-FAA היא אמריקן אירליינס, אשר בחודש יוני 2013 הודיעה כי החליפה את כל הספרים עבי הכרס בתאי הטייס, המצוידים בהוראות ומדריכים למיניהם, ב-8000 אייפדים. המהלך נועד להפוך את חווית השימוש של הטייסים באותם מדריכים להרבה יותר פשוטה, נוחה ויעילה מאשר דפדוף אינסופי במטרה לחפש ערך ספציפי.

הסיבה לעיכובן של עשרות טיסות אמש, היא מכיוון ותוכנית ומפת הטיסה שאמורה הייתה להופיע באייפד לא הופיעה, וכל עוד בעיה זו לא תוקנה, אותם מטוסים לא קיבלו אישור להמראה. עדיין לא ברור מה גרם לתקלה וכמה טיסות עדיין מושפעות ומקורקעות בשל אותה תקלה, אך חלק מהנוסעים דיווחו בחשבונות הטוויטר שלהם כי כבר הצליחו להמריא (וכנראה גם לנחות).

הטאבלט מככב בתא הטייס | צלום: מתוך יוטיוב

מאז שנת 2013 חברות תעופה רבות עברו לעשות שימוש באייפדים בתור תיקי טיסה אלקטרונים, שכן ביכולתם לחסוך בעלויות הדלק (נשיאת ספרות החירום הרלוונטית) וגם להפוך את תהליך איתור המידע לפשוט יותר. המשמעות שבהסרת משקלם של אותם ספרים מהטיסות יחסוך לאמריקאים במינימום 400,000 גלונים של דלק, שהם למעלה ממיליון דולר בשנה.

מצד אחד מדובר במהלך מתבקש שנועד להקל ולפשט את עבודתם של הטייסים; מנגד, האירוע האחרון בו הושבתו עשרות טיסות של החברה מעיד כי ההסתמכות אך ורק על טכנולוגיה לא תמיד מועילה למצב ואיך אומרים, אולי לפעמים עדיף דווקא ללכת ׳לפי הספר׳. בכל מקרה אמנם באותו הרגע אותם נוסעים בוודאי חשו תסכול ומרמור כלפי החברה, אך בהתחשב באירועים האחרונים שהתרחשו בעולם התעופה, דווקא די מעודד ומנחם לראות שעדיין יש חברות ששמות את בטיחות הנוסעים לפני הכל.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: LG חושפת את ה-G4; מתמקדת במסך, בסוללה ובמצלמת המכשיר

עוד בגיקטיים: רגע לפני ההכרזה הערב: צילומי מסך שדלפו חושפים שינויים בחלונות 10

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.