Forbes Israel Logo

בדרך למשבר עולמי? "רוסיה שלחה ספינות טילים לים התיכון"

רוסיה אמנם הבטיחה כי "לא תיכנס למלחמה עם אף אחד, אם תהיה התערבות צבאית בסוריה", אבל לפי דיווח של סוכנות הידיעות אינטרפקס, הצבא הרוסי ישלח שתי ספינות טילים לים התיכון לאור המשבר.

סוכנות הידיעות הרוסית מצטטת הבוקר (ה') דברים שאמר מקור במטכ"ל הרוסי, ולפיו תשלח רוסיה ספינת טילים וספינה נגד צוללות כדי לחזק את נוכחותה בים התיכון, "מה שידרוש היערכות חדשה בחיל הים הרוסי". עדיין לא התקבלה תגובת ארה"ב לפרישה החדשה של חיל הים הרוסי או התייחסות של משרד ההגנה הרוסית לדיווח.

השבוע כינס שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה אמר: "רוסיה לא תיכנס למלחמה עם אף אחד במקרה של התערבות זרה של מעצמות המערב בסוריה".

עם זאת, לברוב הבהיר אז כי "התערבות צבאית ללא תמיכת האו"ם תהיה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי". הוא הפציר במעצמות המערב "לא לחזור על טעויות העבר", והוסיף כי "זו תהיה אשלייה לחשוב שהשמדת התשתית של הצבא הסורי תסיים את מלחמת האזרחים".

צילום: רויטרס

רוסיה נחשבת לאחת מבנות הברית הכעמט יחידות של סוריה בעולם. רק לפני יומיים, דיבר על היחסים בין המדינות שר החוץ הסורי וואליד אל מועלם, שאמר: "אני רוצה להזכיר לכם שיחסי רוסיה-סוריה הם היסטוריים ועדיין נמשכים. אנחנו מדברים איתם על בסיס יומי. הכוחות שלנו מסתמכים על הסכמי הנשק שנחתמו עוד עם ברית המועצות והיום רוסיה. רוסיה היא חלק מהחוסן שלנו".

בימים האחרונים מנסה ארה"ב לארגן תקיפה משולבת של מעצמות המערב כתגובה לשימוש בנשק כימי. התקיפה מתעכבת, נכון לעכשיו, בין היתר, בגלל שבריטניה ביקשה כי פקחי האו"ם יציגו את מסקנותיהם למועצת הבטחון. גם מזכ"ל האו"ם באן קי מון ביקש עוד מספר ימים כדי לתת לפקחים להשלים את עבודתם. הבוקר יצא צוות המומחים ליום שלישי של חקירות באיזור החשוד שהותקף בנשק כימי.

הלילה דיבר אובמה בראיון לרשת הציבורית PBS בארה"ב ואמר "כי החלטה על תקיפה בסוריה עדיין לא התקבלה, אבל הבהיר כי הממשל הגיע למסקנה כי משטר אסד עשה שימוש בנשק כימי.

"בהתחשב בשיטה שבה נעשה שהשימוש בנשק כימי נעשה באמצעות ירי טילים, אנחנו לא מאמינים שהאופוזיציה אחראית לכך. המסקנה שלנו היא שמשטר אסד השתמש בנשק כימי ואם כן עליהם לשאת בתוצאות הבינלאומיות".

לידיעה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.