Forbes Israel Logo

בוליווד: חמישים מיליון עצים ננטעו בהודו תוך 24 שעות בלבד

ביישום הראשון של ההתחייבות ליער מחדש את הודו, תוכנית אשר לה הוקצו כ-6 מיליארד דולר, שתלו ההודים כ-50 מיליון עצים בפחות מ-24 שעות. לפתע היעד שהציבה לעצמה המדינה האסיאתית הענקית, להפחית את זיהום האוויר וליער מחדש 12% משטחה, נראה בר השגה.

האירוע בן היממה התרחש ב-11 ביולי, כאשר למעלה מ-800,000 איש ממדינת אוטר פרדש הצפונית לקחו חלק בנטיעת העצים ברחבי המחוז. בסך הכל נטעו המתנדבים 49.3 מיליון שתילים מזנים שונים, שמקורם במשתלות מקומיות.

יישום ראשון של ההתחייבות ליער מחדש את הודו | צילום: fotolia

בכך קבעה אוטר פרדש, המדינה המאוכלסת ביותר בהודו, שיא גינס למספר העצים הגבוה ביותר הננטע ביום אחד. הם נשתלו לצד כבישים מהירים וצדדיים, מסילות רכבת ויערות ציבוריים. השיא הקודם, אגב, שייך לפקיסטן, בה ננטעו 847,275 עצים תוך יממה אחת ב-2013.

כחלק מהסכם פריז, שנחתם במהלך ועידת האקלים שהתקיימה בבירת צרפת ב-2015, החליטה הודו לנתב 6.2 מיליארד דולר למאמץ היעור לאורכה ולרוחבה, כאשר היעד הוא לכסות את המדינה בכ-930,000 קמ״ר של יער עד ל-2030. הממשלה המרכזית מעודדת את כל המדינות ההודיות ליזום קמפיין נטיעות דומה לזה שהוציאה אוטר פרדש אל הפועל.

ואולם ישנו עניין אחד שיש לקחת בחשבון, והוא שיעור תמותת השתילים במסגרת נטיעה בסדר גודל שכזה, ובפרק זמן קצר. מחלות, מחסור במים ואי יכולת לטפל בכל העצים החדשים בחודשים השבריריים הראשונים שלאחר הנטיעה מובילים לשיעור תמותה גבוה של עד 40%. אי לכך העצים, כמו גם מאמצים רחבי היקף אחרים ליעור מחדש, יפוקחו באמצעות צילומי אוויר בפרקי זמן קבועים.

800,000 מתנדבים נרתמו למשימה | צילום: fotolia

״העולם הבין שנדרש מאמץ משמעותי על מנת להפחית את פליטת הפחמן, ובכך למתן את השפעות שינוי האקלים הגלובאלי,״ אמר בהקשר זה השר הראשי אחילש יאדאב, כפי שדווח על ידי סוכנות הידיעות AP.

העיתוי לא יכול היה להיות טוב יותר, כאשר 6 מתוך 10 הערים בעולם הסובלות מזיהום האוויר הגבוה ביותר הן הודיות. נטיעת 50 מיליון עצים היא התחלה יפה, אך יש עוד כברת דרך לעבור עד שתושג לפחות מראית עין של אוויר נקי בערים בהודו. ערים רבות אחרות ברחבי העולם יכולות להשתמש בדוגמא זו כמוטיבציה לקמפיינים דומים של יעור מחדש. על ידי נטיעת עצים ניתן לשפר משמעותית את איכות האוויר, להפחית פליטות שמקורן באפקט החממה ולהקים מחדש סביבות מגורים טבעיות לחיות בר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן